wagonnetjes en hun doosje.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Vind dat niet respectloos hoor, gewoon eerlijk.

Laten we het netjes houden en niet bagatelliseren.

Ik ken trouwens veel die dat met Excel doen. Ik ben daar naast te lui ook te laks voor.

Ik google vaak even als ik het niet zeker weet :)

Verstuurd vanaf mijn SM-S936B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Het idee om dat in Excel (of een ander rekenprogramma) op te lossen is niet een geweldig idee. Je kunt inderdaad afbeeldingen importeren. Ik heb dit ook gedaan en was gewaarschuwd door een automatiseerder dat de omvang van de sheet enorm oploopt tot een formaat dat ook in Excel de boel enorm stroperig wordt. Ik had een zeer stevige computer en inderdaad na veel wagonnetjes werd de boel niet meer te hanteren. Om af te zijn van programma's die alleen op een bepaald besturingssysteem kunnen draaien heb ik mijn oplossing gezocht in Java. Java is beschikbaar voor alle besturingssystemen. Ik heb daarin het programma "Data Crow", versie 4.0.1 lopen. Het is een luxe kaartenbak programma waarin je zelf kaarten kunt definiëren en aanmaken. Je zit dus niet vast aan een vooraf vastgesteld formaat. Er is een probleem bij het rechtstreeks importeren van JPG, maar als je dat plaatje in een ander programma inleest en kopieert kun je het vanuit het geheugen gewoon invoegen, als work around. Versie 4.0.1 is nog een oudere versie die ook nog draait in een oudere Java versie. Huidige versie is 5.0.1. En dan nog een puntje. Voor Excel moet je jaarlijks geld afdragen. Java en Data Crow zijn gratis. Data Crow website https://datacrow.org/

Erik-B
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

ik heb het toch in Excel gemaakt, maar wel zonder prentjes. In het field "beschrijving" heb ik gewoon opgenomen wat er op het doosje drukt staat. Meestal komt die naam ook voor op het wagonnetje zelf.

PS Open Office is ook gratis. en dat werkt ook op Mac en Linux. :lol:
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Zaunkönigs Bahn schreef: 13 sep 2025, 15:58
Het idee om dat in Excel (of een ander rekenprogramma) op te lossen is niet een geweldig idee. Je kunt inderdaad afbeeldingen importeren. Ik heb dit ook gedaan en was gewaarschuwd door een automatiseerder dat de omvang van de sheet enorm oploopt tot een formaat dat ook in Excel de boel enorm stroperig wordt.
Welnee, mijn database met ongeveer 300 foto's opent en sluit supersnel en de grootte is 75MB.

Afbeelding

Je voegt een foto in op de plek waar je het hebben wilt en direct pas je visueel grootte van de foto aan door te slepen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overigen”