@Mark. geduld: ik kom er wel.

stapje voor stapje, maar telkens leer ik toch weer wat bij.
Dank zij de aangifte van Rob is dus het toekomstige probleem van de keerlus opgelost.
Vandaag even weer een stapje verder gezet.
Eerst de docu : een tabel gemaakt met de CV’s en hun waarden voor de twee ESU’s
Dan de Sprog3 aangesloten aan de voeding - de RB - de “Tracks”.
Whow: Die sprog ziet de Esu.

Ik had wel niets anders verwacht.
Kan nu de betreffende CV gaan veranderen. Toch iets eenvoudiger als met die knopjes op de Esu’s.
Misschien beter van nu al de CV's van speed en Spe-rel voor al de wissels invullen. Kan ik het in de toekomst niet vergeten.
Rest mij nog de definitieve bedrading van de servo’s zelf naar de Esu’s te leggen.
Vòòr ik verder kan en wil met het tweede niveau.
Draadjes solderen? Draadjes verlengen? Nieuwe pinnetjes opkrimpen? Verlengsnoeren kopen?
Daar ga ik weer.
Op dat grote net:
- De ene zegt dat je bij verlengen de draden moet twisten.
- Nog een andere spreekt daar niet over en gebruikt naast elkaar liggende draad.
- Een derde gebruikt naast elkaar liggende draad, maar ontstoord met ferriet kern.
- Een vierde raad afgeschermde draad aan.
(Waar ga je dan aarden, begin, einde of beide kanten ?)
- Volgens nog een ander, mag je maar max 80 cm verlengkabel hebben en moet je de decoders decentraliseren. T.t.z. vlak bij iedere servo een decoder, met puntstukisolatie. (
Wat nut heeft dan een Esu ? 
)
Kan ik er aan toevoegen als nog een oplossing: draden twisten én in ferrietkern?
Dat is het leuke aan dat modelspoor. Iedereen heeft een andere mening.

Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Tram 8x. is niks goed aan.
Baan = 165x85, Centr= Z21, Mac15.5/Raspberry-4, RailModeller, iTrain-plus V5.x, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik