Dat was al een hele verbetering. Maar toen was ik het schuiven van de stangen ook zat. Dus onder de stangen in het kunststof gaten gemaakt, M4-schroefdraad in getapt en een M4x12-stelschroef erin. Deze hebben een punt en deze 'boort' zich in de stang en fixeert hem daarmee.
Vervelend genoeg voorkwam dit niet het torderen van de rollenbaan, dus een duik in de rommelschuur. Ik wist dat ik ooit uit een container aan de weg met toestemming resten Trespa had gehaald en dat leek mij een goede basis voor de rollenbaan. Aan de onderkant rubberen stootdopjes en in de eindstukken nog twee gaten van 3,4 mm en M4-schroefdraad en de zaak was klaar.

Bleef er nog één vervelend punt over en dat waren de krokodillenklemmen, die regelmatig van de stangen afschoten. Daarnaast heb ik zowel 2- als 3-rail locs, dus iets bedacht om zonder ook maar iets los te hoeven maken eenvoudig te kunnen wisselen tussen 2- en 3-rail. Dat opgeloste met een 3-standen tuimelschakelaar.

De 3D-printer ingezet voor een houder en kap en de pretlettertang voor 2- of 3-rail en ook dat probleem is nu voltooid verleden tijd. Door de combinatie van kabelschoentjes en M4-moeren over de stelschroeven krijg je een goed contact met de stangen van de rollenbaan.
Twee aansluitsnoeren op gelijke lengte en een stekker voor de ECOS eraan en je kunt hem gebruiken voor zowel de locprogrammer als de ECOS.