Puntstuk polarisatie probleempje

Mr. Yellows

Puntstuk polarisatie probleempje

Bericht door Mr. Yellows »

Ik heb een probleempje.
Ik ben bezig met het instellen van m'n wissels.
Ik gebruik PECO code 55 electrofrog wissels en deze worden bediend dmv servo's. Het hele gebeuren stuur ik aan met de Ühlenbrock 67810 servodecoder voorzien van relais voor polariseren van de puntstukken
Tussen de Servo's en de wissel gebruik ik 8mm verenstaaldraad. En daar zit m'n probleem.
In de wissel zit een gaatje dat groter is dan m'n 8mm verenstaaldraad, daardoor heb ik speling tijdens het omzetten van de wissel, waardoor het moment waarop het relais schakelt moeilijk in te stellen is met als gevolg kortsluiting.
(Dikkere verenstaaldraad is geen optie want dan past ie niet meer door de servo-arm.)

Heeft iemand de gouden tip om deze speling te verhelpen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A125F met Tapatalk

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Met een beetje geduld past 1mm net in de servo

Maar ik gebruik ook gewoon 0,8 mm hoor. Die spelling maakt het inderdaad wat lastig te timen al is het op zich best goed haalbaar.

Wat je eventueel kunt doen is een bolletje UV lijm leggen op het gaatje waar het verenstaal doorheen komt. Het verenstaal beweegt hier dan in.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Mr. Yellows

Bericht door Mr. Yellows »

Heb de 0,8mm laten zitten, afstellen is ook gelukt, nu alleen nog ff een paar nieuwe wissels erin leggen. Heb de Engelse kruiswissel eruit gehaald omdat deze voor kortsluiting zorgde.

Verstuurd vanaf mijn SM-A125F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”