8116 laten werken in combinatie met een Twin Center lukt niet helemaal

Richard van Dijk

8116 laten werken in combinatie met een Twin Center lukt niet helemaal

Bericht door Richard van Dijk »

Eindelijk ben ik er aan toe om mijn seinen op de baan te plaatsen. alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik niet alle aangesloten seinen kan bedienen via mijn Twin Center.
Mogelijk heb ik iets niet goed gedaan in de programmering van de decoder. Vandaar hier even de verduidelijking voor mij.
Bij First adress moet ik daar het eerste adres van het betreffende sein invullen?
Bij first output moet ik daar de eerste aansluiting van het betreffende sein invullen?

Ik wil een Ks sein gaan gebruiken en dan het hoofdsein. Deze heeft 3 lichtbeelden Hp0, Hp1 en Sh1. Ik ga er dus vanuit dat dit 3 outputs zouden moeten zijn en dus het volgende sein start op output 4.
Als het eerste sein adres 51 heeft, heeft het volgende sein dan adres 53?

Verder kan er gekozen worden tussen rcn-213 en MultiMAUS. Deze staat bij mij nog op RCN-213, is dit correct?
en waar zou de Decoder Mode op moeten staan?

Zijn er verder nog inastelling in het Twin Center die ik moet maken? Zoals Vadr en zo?

Zo dat zijn best wat vragen. Ik hoop op antwoorden zodat ik verder kan gaan met het aansluiten van mijn seinen.

Met vriendelijke groet,
Richard

Richard van Dijk

Gelukkig ben ik er achter gekomen wat het probleem was. Dus alles werkt nu.

Richard van Dijk

Toch ben ik er weer.

Klopt het dat er een verschil in adres zit tussen mijn TC en de Decoder. Namelijk op de decoder is het eerste sein met adres 53 geprogrammeerd. NU heb ik een sein aangesloten en die kan ik op mijn TC bedienen met adres 51, dit ook via koploper. het werkt maar ik vraag me nu echt af of ik hier rekening mee moet houden.
Wie heeft hier een antwoord op?

Richard

hvdkooij
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Ik weet dat Roco/Fleischman een offset van 4 gebruiken. Wat wat onduidelijkheden kan geven als je het mengt met andere merken.
Over het Twincenter had ik diezelfde opmerking niet gezien.

Maar neus eens of je iets ziet staan over RCN-213.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.

Plaats reactie

Terug naar “YD8116 Signal decoder”