Goedemiddag,
Ik wil een digitale overweg aanschaffen. Is het mogelijk voor de bediening de terugmelders te gebruiken, via acties?
(ik gebruik de Yamorc 6016LS-CS)
Ik kan hier nergens documentatie over vinden.
Met vriendelijke groet,
Joop Bouwman
digitale overweg
Dat is afhankelijk van het geheel.
Ik hoor de kreet acties en als ik dat vertaal naar Rocrail dan zou ik de overweg aansturen doen met acties en dan aan de rijwegen weer acties hangen.
De uitvoering is sterk afhankelijk van het geheel dus op dit moment kom ik even niet verder dan dit heel algemeen advies.
Ik denk dat het wat concreter gemaakt kan worden als je zaken deelt als een baanplan. Hoe je nu e.e.a. aan stuurt en dat soort informatie.
Ik hoor de kreet acties en als ik dat vertaal naar Rocrail dan zou ik de overweg aansturen doen met acties en dan aan de rijwegen weer acties hangen.
De uitvoering is sterk afhankelijk van het geheel dus op dit moment kom ik even niet verder dan dit heel algemeen advies.
Ik denk dat het wat concreter gemaakt kan worden als je zaken deelt als een baanplan. Hoe je nu e.e.a. aan stuurt en dat soort informatie.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
Beste Joop
ik kan je een voorbeeld tonen met een YD6016ES CS , maar in feite maakt dat als antwoord op jouw vraag geen verschil. het zijn beiden terugmelders.
de video gaat over de YaMoRC centrales in combinatie met 3Rail en massadetectie, in een test /demo opstelling.
maar om ook iets te tonen gebruik ik een spoorwegovergang die je met een servo kan aansturen, wat jouw misschien kan interesseren
in dit voorbeeld gebruik ik geen programma als Rocrail of iTrain,
de terugmelder geeft 2 punten vanop de baan door aan de YD70xx met hetzelfde adres (zie op het scherm de plaatsen 15 en 16)
De DCC-Next van Arcomora doet de rest,
in de video zie je 2 slagbomen, de tweede niet gekleurde is een andere toepassing dus geen rekening mee houden.
misschien heb je hier al iets aan.
met vriendelijke groeten
guy
ik kan je een voorbeeld tonen met een YD6016ES CS , maar in feite maakt dat als antwoord op jouw vraag geen verschil. het zijn beiden terugmelders.
de video gaat over de YaMoRC centrales in combinatie met 3Rail en massadetectie, in een test /demo opstelling.
maar om ook iets te tonen gebruik ik een spoorwegovergang die je met een servo kan aansturen, wat jouw misschien kan interesseren
in dit voorbeeld gebruik ik geen programma als Rocrail of iTrain,
de terugmelder geeft 2 punten vanop de baan door aan de YD70xx met hetzelfde adres (zie op het scherm de plaatsen 15 en 16)
De DCC-Next van Arcomora doet de rest,
in de video zie je 2 slagbomen, de tweede niet gekleurde is een andere toepassing dus geen rekening mee houden.
misschien heb je hier al iets aan.
met vriendelijke groeten
guy
Wat ik mis in het filmpje en de tekst is HOE je dan e.e.a. doet. Dat zou het een stuk waardevoller maken.
Zou je dat in het kort kunnen doen hier?
Zou je dat in het kort kunnen doen hier?
-
Je kunt poorten van de YD6016LN-CS gebruiken als terugmelder maar je kunt er ook wisseladressen mee sturen. De keuze die je wilt maak je in het config menu, het plaatje laat zien dat poort 5 een wissel met adres 99 in de stand "afbuigend" zet. Dat zou een servo kunnen zijn die een overwegboom doet sluiten. Een andere poort kun je configureren om de overwegboom te doen openen.

Gr, Ben.

Gr, Ben.
Je kunt hiervoor ook de YD8248 voor gebruiken, deze heeft een drietal voorgedefinieerde instellingen voor een overweg sturing, 1 Nederlandse AHOB en 2 Duitse overwegen.

Groeten,
Guus
3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500
Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain
Guus
Top, Zo leert een mens wat.
Een oplossing die zelfstandig werk heeft wel het voordeel dat je niet afhankelijk bent van de computer om te gaan rijden.
Wellicht dat ik voor de lol er nog wel een overweg in ga zetten op enig moment op de mobiele baan. Al was het maar om die optie te kunnen laten zien.
Een oplossing die zelfstandig werk heeft wel het voordeel dat je niet afhankelijk bent van de computer om te gaan rijden.
Wellicht dat ik voor de lol er nog wel een overweg in ga zetten op enig moment op de mobiele baan. Al was het maar om die optie te kunnen laten zien.
Veel reacties op mijn vraag. Een aparte servo-module lijkt mij het meest voor de hand liggen, maar maakt het wel neen kostenplaatje.
Joop
Joop
Vandaar de YD 8248, deze heeft vier servo uitgangen en acht geschakelde uitgangen, zijn dus twee schakelfuncties in één behuizing. D.m.v. 1 adres worden de beide servo's gestuurd en gaan de uitgangen om en om schakelen. Dus geen aparte servo decoder met een aparte schakel decoder maar alles gestuurd door 1 adres i.p.v. meerdere adressen die je weer moet verknopen. En de definities staan er al in geconfigureerd.
Groeten,
Guus
Guus
Beste Ipharra,
Ik heb een dubbel spoor. Dan is 1 YD 8248 voldoende, als ik je goed begrijp?
Joop
Ik heb een dubbel spoor. Dan is 1 YD 8248 voldoende, als ik je goed begrijp?
Joop