Vandaag naar on traxx geweest.
Helaas moet ik nu constateren dat er onderhand meer handelaren stonden dan werkstukken van modelbouwers.
Ik vind dat daardoor de charme van dit evenement de grond in word geboord.
Volgend jaar dan maar niet gaan op de beurs in Houten staan de zelfde handelaren niets bijzonders dus.
On traxx 2025
On traxx 2025
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Hoi Hans,
Wij (ons gezin) waren er vandaag ook.
Ik vond het een goede balans tussen handelaren en mooie banen. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Ik vond het enorm druk, waardoor ik 's morgens weinig naar de banen heb gekeken en de commercie had opgezocht. Wat netwerken met bekende leveranciers. Tevens kwam ik ook nog twee ex-collegae, die nu van hun pensioen genieten, tegen.
Na de lunch wat attracties gedaan, zoals de tijdreis en de stalen monsters.
Na 14:00 was het iets rustiger en hebben we nog kunnen genieten van de mooie banen.
Wij (ons gezin) waren er vandaag ook.
Ik vond het een goede balans tussen handelaren en mooie banen. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Ik vond het enorm druk, waardoor ik 's morgens weinig naar de banen heb gekeken en de commercie had opgezocht. Wat netwerken met bekende leveranciers. Tevens kwam ik ook nog twee ex-collegae, die nu van hun pensioen genieten, tegen.
Na de lunch wat attracties gedaan, zoals de tijdreis en de stalen monsters.
Na 14:00 was het iets rustiger en hebben we nog kunnen genieten van de mooie banen.
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
Willem (a.k.a. GND)
De aanvankelijke bedoeling was dus het exposeren van de werkstukken zonder commercie.
Afgelopen jaren was er wel wat commercie maar niet zo als nu.
Als ik de handelaren wil spreken of wat aanschaffen dan ga ik wel naar Houten daar zijn ze bijna iedere maand.
Afgelopen jaren was er wel wat commercie maar niet zo als nu.
Als ik de handelaren wil spreken of wat aanschaffen dan ga ik wel naar Houten daar zijn ze bijna iedere maand.
Groeten Hans
Groeten Hans
-
Dat is niet zo, er is altijd commercie geweest maar het is een modelspoormanifestatie zonder rommelmarktgehalte. Voor dat laatste moet je inderdaad naar Houten maar daar staan geen banen en al helemaal geen top banen.denobis schreef: 14 mar 2025, 19:15
De aanvankelijke bedoeling was dus het exposeren van de werkstukken zonder commercie.
Hier de lijst van 2013 bijvoorbeeld:
Gr, Ben.Lijst van commerciële deelnemers:
ProtoModel www.protomodel.nl
Artitec www.artitec.nl
Markenburg www.markenburg.nl
Hobbytime www.hobbytime.nl
Zeta/Noch www.noch.de
Brelec www.brelec.be
Focus Modell Parts www.focusmodellparts.nl
Van den Burg Beeldproducties www.mixmediastore.com
Heki/ De Spoorboom www.spoorboom.nl
Jowi www.modellbahn-hintergrund.de
Modeltreinexpress www.modeltreinexpress.nl
Elotrack www.elotrack.nl
Uhlenbrock www.uhlenbrock.de
Anita Décor http://www.anitadecor.nl
Aumo Models www.aumo.be
Sceneryshop www.sceneryshop.nl
Mehbu www.mehbu-lasertachnik.de
Train Service Dankeart www.modeltrainservice.com
GM&S www.gmens.nl
Burgt Eurotrain www.eurotrein.eu
Marion Zeller www.marion-zeller.de
Paul Dirkzwager www.dirkzwager.net
Märklin www.maerklin.de
Auhagen www.auhagen.de
Verlagsgruppe Bahn www.vgbahn.de
Tillig www.tillig.com
Kühn www.kuehn-digital.de
Train Technology www.traintechnology.com
Stangel Modellbahnbau www.stangel.pl
Modelspoormagazine www.modelspoormagazine.be
SMF Modelle www.signalmanufactur.de
Roco/Fleischmann www.fleischmann.de www.roco.cc
Nu overheerste de commercie.
Heb al van diverse mensen gehoord dat ze volgend jaar niet meer komen.
Afgelopen jaren was de verhouding werkstukken 80 % commercie 20% ongeveer nu was het werkstukken 40 % en 60% commercie.
Voor mij houd het op.
Afgelopen jaren was de verhouding werkstukken 80 % commercie 20% ongeveer nu was het werkstukken 40 % en 60% commercie.
Voor mij houd het op.
Groeten Hans
Groeten Hans
Persoonlijke afweging uiteraard om wel of niet te komen. Ik vind de huidige balans wel prima, vooral ook omdat de huidige commerciële standhouders ook daadwerkelijk wat toevoegen op modelspoorgebied (digitaal rijden, baan-aankleding, fabrikanten).
Er zitten ieder jaar weer heel fraaie bouwsels tussen en ik hoop dat het evenement nog lang door mag gaan. Dit jaar voor het eerst in de middag gegaan, dat is mij goed bevallen.
Er zitten ieder jaar weer heel fraaie bouwsels tussen en ik hoop dat het evenement nog lang door mag gaan. Dit jaar voor het eerst in de middag gegaan, dat is mij goed bevallen.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1
Sorry Hans, maar je relaas is echt een uit de categorie zuurvat.denobis schreef:Nu overheerste de commercie.
Voor mij houd het op.
Commercie is nodig om het evenement rendabel te houden. De banen kosten geld, de commercie levert geld op. Het is een heel kort door de bocht gedachte om de commerciele uit te faseren hierin.
Daarbij is het voor ons champignons league, alleen al je representatief genoeg bent mag je er staan.
Je stelling "dan ga ik wel naar houten" is ook een die kant nog wal slaat. 70% van wat er staat zal je nooit in Houten zien. Er zijn maar een handvol die ook in Houten staan, de rest zijn fabrikanten die hun producten en noviteiten presenteren. Andersom zal 99% van wat in Houten staat hier niet uitgenodigd worden.
Dus gewoon vandaag weer komen en met een andere kijk gewoon genieten van de exclusiviteit.
Het is geen beurs, maar een expositie.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Sorry Martin je zegt het zelf al het is een expositie.
Bij een expositie Hoort geen massale commercie.
En wat jij schrijft dat de meeste handelaren niet op Houten zouden staan dan heb ik nieuws voor je 90 % van de handelaren staan regelmatig op Houten.
Op deze manier graaft ontraxx in mijn ogen zijn graf (en met mij zijn er veel anderen die er zo over denken).
Bij een expositie Hoort geen massale commercie.
En wat jij schrijft dat de meeste handelaren niet op Houten zouden staan dan heb ik nieuws voor je 90 % van de handelaren staan regelmatig op Houten.
Op deze manier graaft ontraxx in mijn ogen zijn graf (en met mij zijn er veel anderen die er zo over denken).
Groeten Hans
Groeten Hans
Dan moet je echt opnieuw komen kijken, dan spreken we af dat we voor elk procent dat je teveel geschat hebt wat koopt op mijn stand
De enige die je van de commerciele zult vinden in Houten zijn:
- wij
- modelbouwled
- modeltex
- craftiq
- modeltreinwinkel
Zijn er 5, de rest zijn fabrikanten en dienstverleners. Die ga je echt niet vinden in Houten. Ze presenteren ook hun noviteiten en nieuwtjes.
Maar dat de commercie de expositie stuks maakt is toch echt een loze gedachte. Probeer maar iets te organiseren zonder, dat gaat je never niet lukken. Tenzij je het allemaal zelf wilt betalen, maar dat is niet de opzet van een evenement organiseren. Die moet wel winstgevend zijn.
In die opzicht is je schrijven puur een onrealistische mening. Als je dat los laat en gaat genieten van het feit dat er zoiets georganiseerd word kan je langer en beter genieten van de hobby.

De enige die je van de commerciele zult vinden in Houten zijn:
- wij
- modelbouwled
- modeltex
- craftiq
- modeltreinwinkel
Zijn er 5, de rest zijn fabrikanten en dienstverleners. Die ga je echt niet vinden in Houten. Ze presenteren ook hun noviteiten en nieuwtjes.
Maar dat de commercie de expositie stuks maakt is toch echt een loze gedachte. Probeer maar iets te organiseren zonder, dat gaat je never niet lukken. Tenzij je het allemaal zelf wilt betalen, maar dat is niet de opzet van een evenement organiseren. Die moet wel winstgevend zijn.
In die opzicht is je schrijven puur een onrealistische mening. Als je dat los laat en gaat genieten van het feit dat er zoiets georganiseerd word kan je langer en beter genieten van de hobby.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet

Je vergeet de rest.
Bv modelspoor gigant etc.
Ook van petegem.
ook een 3d printer die elke beurs op houten staat etc.
En genieten doe ik van de soms prachtig werkstukken en zeker niet van de commercie.
Dit jaar waren er duidelijk minder echte exposanten door de ruimte die de commercie in nam.
Bv modelspoor gigant etc.
Ook van petegem.
ook een 3d printer die elke beurs op houten staat etc.
En genieten doe ik van de soms prachtig werkstukken en zeker niet van de commercie.
Dit jaar waren er duidelijk minder echte exposanten door de ruimte die de commercie in nam.
Laatst gewijzigd door denobis op 16 mar 2025, 10:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Hans
Groeten Hans