Railstuk "passend" maken?
Railstuk "passend" maken?
Bij het ontwerpen van mijn baanplan, kom ik er achter dat het maken van een keerlus met Fleischmann h0 of Roco h0 rails niet lukt zonder óf een stuk flexibele rails óf het inzetten van uitschuif/compensatie rails. Kun je echter ook een standaardlengte stuk inkorten en op die manier precies passend maken? Zijn daar ergens voorbeelden of uitleg over te vinden?
Er zijn bij rocoline hele kleine stukjes rail in diverse maten verkrijgbaar oa 4 mm 8 mm 12 mm.
En inkorten gaat ook prima.
En inkorten gaat ook prima.
Laatst gewijzigd door denobis op 27 feb 2025, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Met Fleischmann N rail standaard stuk vaak gedaan. Kan prima, beetje afhankelijk welk type rails (bedding) je hebt.
Behalve het afzagen of doorsnijden met een dremel, hoe maak je ruimte voor de raillas?
Vaak kun je met een simpel hobbymesje een inkeping maken.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1
Nou dat gaat met de railstaven van roco niet het makkelijkste gaat het met een dremel.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Groeten Hans
Groeten Hans
Ook met een dremel of en scherp hobby mesje de benodigde ruimte voorzichtig maken.
Bedankt, ik snap het.
Inmiddels heb ik een licentie aangeschaft van Anyrail en ben nu serieus gestart met uitwerken van mijn (uit een 40 jaar oud Märklin banenboek gekopieerd
) idee voor het baanplan.
Daar heb ik meteen een vraag over: ik heb flink zitten stoeien om een keerlus sluitend te krijgen met zoveel mogelijk standaard rails, maar ik ontkom toch niet aan óf het inzetten van 2x uitschuifbare rail óf een stuk flexrail. Doe ik iets verkeerd of klopt dat gewoon?

Daar heb ik meteen een vraag over: ik heb flink zitten stoeien om een keerlus sluitend te krijgen met zoveel mogelijk standaard rails, maar ik ontkom toch niet aan óf het inzetten van 2x uitschuifbare rail óf een stuk flexrail. Doe ik iets verkeerd of klopt dat gewoon?
Was toch Rocoline? Met of zonder ballast? Niet de Roco geoLINE?
En met welke R?
En met welke R?
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor