dienstregeling blok 2 werkt niet

Alle topics met betrekking op schaal HO, in de uitvoering 2-Rail
Zolder

dienstregeling blok 2 werkt niet

Bericht door Zolder »

Goedemiddag,

Als ik opdracht geef: trein van blok 2 naar blok 1 rechtsom, gebeurt er niets, ook niet in virtueel automatisch modus. Bij de andere blokken (1, 3 en 4) heb ik dat probleem niet. Ik kan wel een bestemming aangeven en de trein reageert daar wel op (blok 2).
Het maakt niet uit welke loc ik erop zet.
Ik zie echter geen verschil in de instellingen van de blokken of rijwegen.
Met de meldermonitor kan ik zien dat de betreffende melders wel geactiveerd worden.
Wat zie ik over het hoofd?
Groet,
Joop Zolder
Bijlagen
ISSUE.zip
(33.03 KiB) 5 keer gedownload

Anne W

Bericht door Anne W »

Beste Joop,

Door de bijlage maak ik op dat je het het hebt over een probleem met het programma Rocrail. Is het dan niet handiger om je probleem op het Rocrail Forum te zetten?

Groet, Anne W

AlbertG

Bericht door AlbertG »

De rijweg van blok 2 naar blok 5 klopt niet. De rijweg gaat van bk2- naar blok bk5+ maar bij de eigenschap van de rijweg ontbreekt de + bij blok bk5.
In het dienstrooster heb je aangegeven dat de trein via de + zijde blok bk2 verlaat. Dat klopt niet. Zet de vertrekzijde gewoon op Beide dan heb je de minste problemen. Doe dat maar bij alle blokken in het dienstrooster want er kloppen er meer niet.
Dat geldt overigens ook voor de instellingen op het tabblad Toestemmingen van de blok eigenschappen.

Bij blok bk12 staat een ongeldige melder (fb24). Dat heeft niets met dit probleem te maken maar moet je wel oplossen.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Plaats reactie

Terug naar “Schaal H0 2-Rail”