Verslag van de nieuwe digitale baan 2022 Bouw gestart op 13 oktober
De schakelaars in Foto 156.jpg zijn ondersteboven gemonteerd. Want ik neem aan dat die schakelaars met de modeltreinbediening te maken hebben. Als er iets van bovenaf op valt dan behoren die schakelaars uit te schakelen.
Met vr. gr.,
Martin Hornis
H0 3-rail; iTrain Pro; Intellibox I; OC32's; bezetmelders van eigen makelij.
Martin Hornis
Zijn voor de verlichting Martin. Niet zo spannend allemaal. Zal wel los lopen. En als de 2 stekkerdozen uit zijn gebeurt er helemaal niets
Voor verlichting is dat prima. Want die moet juist aan gaan. Vandaar dat ik er bij schreef: modeltreinbediening.
Met vr. gr.,
Martin Hornis
Martin Hornis
Dak van de tunnel ligt erop. Blij met de voortgang maar nog niet 100% tevreden. Moet nog verder aangekleed worden maar de laatste kruiswissel (Foto 186) kon uiteindelijk nu ook geplaats worden waardoor de paradebaan nu compleet is. Moet leren meer geduld te hebben
Volgende uitdaging is de paradebaan invoeren in iTrain en testen!
Andere uitdaging is de eerste portaalmast voor de bovenleiding (tussen de 2 tunnelwanden welke nu grijs maar verder nog onbewerkt zijn) te fabriceren. Ben er nog niet uit of ik deze met messing profielen (solderen) of styreen profielen (lijmen) ga maken. Komende tijd eerst maar eens wat proefstukjes maken en mij verdiepen in de werkwijze. Messing heeft de voorkeur maar de wijze van solderen is nog wel een dingetje. Styreen is eenvoudiger, goedkoper maar wat minder stevig/sterk
Volgende uitdaging is de paradebaan invoeren in iTrain en testen!
Andere uitdaging is de eerste portaalmast voor de bovenleiding (tussen de 2 tunnelwanden welke nu grijs maar verder nog onbewerkt zijn) te fabriceren. Ben er nog niet uit of ik deze met messing profielen (solderen) of styreen profielen (lijmen) ga maken. Komende tijd eerst maar eens wat proefstukjes maken en mij verdiepen in de werkwijze. Messing heeft de voorkeur maar de wijze van solderen is nog wel een dingetje. Styreen is eenvoudiger, goedkoper maar wat minder stevig/sterk
- Bijlagen
-
- Foto 184.jpg (149.09 KiB) 4113 keer bekeken
-
- Foto 185.jpg (142.92 KiB) 4113 keer bekeken
-
- Foto 186.jpg (119.81 KiB) 4113 keer bekeken
-
- Foto 187.jpg (111.72 KiB) 4113 keer bekeken
-
- Foto 188.jpg (132.56 KiB) 4113 keer bekeken