Goedemiddag,
Ik gebruik de YD7001 en de MINITRIX 16345 BR103.1. (met actieve pantograaf)
de YD7001 heeft de mogelijkheid van 64 Functies,
de nieuwe loc heeft 31 Functies, ik kan er maar 28 gebruiken 29,30 en 31 werken niet.
volgens de fabrikant, zit het probleem in het DCC systeem,
ik gebruik ook iTrain v 5.1.13 en de (Fleischmann Roco Z21 App v 1.4.10 (6260). en daarvan werken er ook maar 28 Functies
waar zit het probleem??
M.v.g Wim.
YD7001 en MINITRIX 16345 BR103.1
Het zit hem er in dat trix zowel als marklin op mfx systeem gebaseerd zijn.
Dit is een veel gehoorde klacht.
Dit is een veel gehoorde klacht.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dit begrijp ik niet, ik heb een märklin loc die 31 functies heeft. En weet dat de CS3 deze 31 functies aan kan.
Groet, Jos
Groet, Jos
De functies boven 28 werken helaas alleen op de CS3 en MS2. Niet op een DCC centrale.
Waarom, geen idee. Kronkel van Marklin
Waarom, geen idee. Kronkel van Marklin
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

-
En toch doen die het niet op een andere centrale als de CS of MS l.
Vraag me niet waarom, niemand snapt er iets van
Vraag me niet waarom, niemand snapt er iets van

ik ben blij met jullie reactie,
heb de techneut van trix twee keer gesproken,
en ook verwezen dat in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat F29,30,en 31 met DCC moeten werken,
zijn reactie was, dat die functies niet werken in DCC dus dat de gebruiksaanwijzing op die punten niet klopt.
hij kwam met het voorstel, om de mapping aan te passen om F29,30,en 31 op een plek te zetten lager dan F28 te zetten.
nou dat kan niet de bedoeling zijn.
volgens mij moet er een oplossing zijn, mogelijk in de YD7001 die loopt t/m F64 en andere DCC Centrales,
ik gebruik al jaren iTrain nu v5.1.13 daar werkt het ook maar t/m 28, en daarboven niet meer, dat is ook zo bij de fleischmann / Roco App.
ik hoop op een oplossing,
Groet Wim
heb de techneut van trix twee keer gesproken,
en ook verwezen dat in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat F29,30,en 31 met DCC moeten werken,
zijn reactie was, dat die functies niet werken in DCC dus dat de gebruiksaanwijzing op die punten niet klopt.
hij kwam met het voorstel, om de mapping aan te passen om F29,30,en 31 op een plek te zetten lager dan F28 te zetten.
nou dat kan niet de bedoeling zijn.
volgens mij moet er een oplossing zijn, mogelijk in de YD7001 die loopt t/m F64 en andere DCC Centrales,
ik gebruik al jaren iTrain nu v5.1.13 daar werkt het ook maar t/m 28, en daarboven niet meer, dat is ook zo bij de fleischmann / Roco App.
ik hoop op een oplossing,
Groet Wim
-
Als de Trix man ook zegt dat de gebruiksaanwijzing niet klopt is het einde verhaal en hoef je niet verder te zoeken naar een oplossing.
Gr, Ben.
Gr, Ben.
Helaas, we zijn er al zo lang mee bezig geweest. Dat ook wij die strijd hebben opgegeven.
De decoder is niet aan te passen op die manier. Zelfs niet met de Marklin programmer.
De decoder is niet aan te passen op die manier. Zelfs niet met de Marklin programmer.

Bedankt voor de reactie,
Met vriendelijke groet,
Wim de Klerk.
Met vriendelijke groet,
Wim de Klerk.