YD6016LN-CS Opstartproblemen
YD6016LN-CS Opstartproblemen
Ik heb een digitale Marklinbaan. Deze wordt via een IB-com van Uhlenbrock door iTrain aangestuurd. Ik heb 2 bezetmelders van Rosoft (die communiceren met loconet) vervangen voor YD6016LN-CS. De configuratie van de terugmelders ging prima. Maar bij het opstarten van iTrain lichten alle detectiepunten aangesloten op de 2 stuks YD6016LN-CS op. Als een trein middels handmatig bediening de detectieblokken zijn gepasseerd, werkt alles normaal. Hoe voorkom ik deze kerstboom bij het opstarten? De terugmelders en de IB-com hebben hun eigen voeding. De voeding van de melders verloopt via een Power 4 booster van Uhlenbrock.
Maak eens een schema hoe je het nu hebt aangesloten?
Je hebt M-Rail neem ik aan?
Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Je hebt M-Rail neem ik aan?
Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Ik heb niet gewerkt met de YD6016LN-CS maar de DR4088LN-CS laat bij opstarten ook kort weten dat die aanwezig is.
Maar daarna gaat die ook weer gewoon uit.
Het lijkt er op dat de centrale deze korte melding als AAN blijft vasthouden. Mogelijk omdat de centrale ook nog een soort UIT melding had verwacht maar niet kreeg.
Maar daarna gaat die ook weer gewoon uit.
Het lijkt er op dat de centrale deze korte melding als AAN blijft vasthouden. Mogelijk omdat de centrale ook nog een soort UIT melding had verwacht maar niet kreeg.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
-
Zo had ik de vraag wel begrepen. En het verklaard het fenomeen.Ben Spoorman schreef: 03 okt 2024, 16:45 Ik begrijp overigens de vraag niet maar wellicht wordt dit bedoeld: Report at PowerOn? Je kunt het ook uitzetten.
Maar alleen de orginele vragensteller kan aangeven of dit ook de oplossing is voor zijn probleem.
Ik vind het wel een kort en helder antwoord.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
De vraagsteller vraagt overal en nergens over zijn "probleem".
Communicatie is niet zo zijn ding, want hij is ingenieur en weet alles beter..
Communicatie is niet zo zijn ding, want hij is ingenieur en weet alles beter..

Yet another Model Railroad Company