Hallo,
Ik heb een minitrix 12800 V16 , deze heeft eerst gewoon analoog gereden en daarna is hij voorzien van D&H decoder.
Gisteren stopte eerst de lampen ermee en daarna toen ik de kap eraf haalde kwam er rook uit de decoder.
Ik heb de decoder eruit gehaald en de analoge pin weer in de aansluiting gestopt.
Lok geprobeerd op een analoge baan en nu branden de lampen aan alle twee de kanten en het lijkt wel of de motor wel draait maar twee kanten tegelijk.
Wat is kan ik het beste doen?
Nieuwe decoder proberen?
Of is de printplaat stuk en kan deze nog vervangen worden?
Alvast bedankt
Erwin
Minitrix 12800 maakt kortsluiting
-
- Site Admin
Beste Erwin,
In dit geval is meten = weten. Vanachter dit toetsenbord kan ik het probleem niet zien en is het gokken.
Maar ene nieuwe decoder proberen? Nee, niet doen ivm analoog doet de lok het niet goed.
Nieuwe printplaat? Misschien helemaal niet nodig, omdat je niet weet waar het probleem zit.
Als redelijk logisch kan na denken en je bent in het bezit van een multimeter met "piep" functie is de printplaat na lopen. En de motor reviseren.
En anders een keertje langs die werkplaats in Horst waar ene meneer @arnaud wel advies wil geven omtrent wat je het beste kan doen.
In dit geval is meten = weten. Vanachter dit toetsenbord kan ik het probleem niet zien en is het gokken.
Maar ene nieuwe decoder proberen? Nee, niet doen ivm analoog doet de lok het niet goed.
Nieuwe printplaat? Misschien helemaal niet nodig, omdat je niet weet waar het probleem zit.
Als redelijk logisch kan na denken en je bent in het bezit van een multimeter met "piep" functie is de printplaat na lopen. En de motor reviseren.
En anders een keertje langs die werkplaats in Horst waar ene meneer @arnaud wel advies wil geven omtrent wat je het beste kan doen.
Met vriendelijke groet, Mark
Dankjewel voor je antwoord,
Inmiddels nog even naar de lok gekeken en er een andere analoge pin geprobeerd en nu rijd de lok gelukkig analoog weer goed.
Erwin
Inmiddels nog even naar de lok gekeken en er een andere analoge pin geprobeerd en nu rijd de lok gelukkig analoog weer goed.
Erwin
Inmiddels een andere decoder geprobeerd en rijd de lok weer goed, alleen heeft de lok even geen licht aan één kant.
De lok gaat binnenkort even op bezoek bij Martin Domburg om de decoder goed aan te laten sluiten en voor een onderhoudsbeurt.
Erwin
De lok gaat binnenkort even op bezoek bij Martin Domburg om de decoder goed aan te laten sluiten en voor een onderhoudsbeurt.
Erwin
Gezellig, zal de koffie klaar zetten 
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024