waarschuwing beurs houten 24 aug.

Waar en wanneer is er wat te doen?
denobis

Bericht door denobis »

Gelijk heb je.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Ja denobis, water en voedsel meenemen is een goed plan. Verder een zaklamp, transistorradio, wat extra batterijen, kaarsen of waxinelichtjes en een slaapzak. Dekbed mag ook, het gaat er maar om dat je warm blijft in de file. ;)

Gr, Ben.

denobis

Bericht door denobis »

Ben ga jij dan maar lekker zonder water weg en kom dan maar eens zoals afgelopen zaterdag gebeurd is 8 uur vast te staan in de file.

Nieuwegein - In en rondom Nieuwegein stond het verkeer gisteren volledig vast. Bewoners zagen dat mensen urenlang stilstonden en kwamen in actie. Met onder meer minikrentenbollen en waterflesjes gingen ze langs de gestrande automobilisten. Ook Ellen Hazebroek deed dat. "Het bonnetje voor de boodschappen stuur ik naar Rijkswaterstaat", grapt ze.
De problemen begonnen gisteren al rond het middaguur en duurden tot ongeveer 23.00 uur. Hoofdoorzaak waren de werkzaamheden op de A2 van Utrecht richting Den Bosch, waar het asfalt een opknapbeurt krijgt. Niet alleen op de wegen rondom Nieuwegein was dat te merken, ook in de stad zelf was het een drukte van jewelste.
Oude caravan
Hazebroek merkte hoe erg de file was na een bezoek aan de dierenarts. Bij vertrek zag ze een hele oude, opvallende caravan achter een stilstaande auto. Toen ze ruim een uur later terugkwam, stond diezelfde caravan nog op bijna dezelfde plek. "Misschien dat ie 200 meter was opgeschoten."
Reden om te hulp te schieten, "want als ik zelf vijf uur in de file sta, zou ik blij zijn als iemand me een flesje water kwam brengen". Met de fiets - de auto was door de file geen optie - snelde ze naar supermarkt Nettorama om stroopwafels, snoep, chips, krentenbollen, sapjes en waterflesjes. Die deelde ze vervolgens uit aan mensen die vaststonden.
"Ze waren echt heel blij", vertelt Hazebroek. Ze was bovendien niet de enige met dit idee, merkte ze tijdens haar ronde. "We zijn een stuk of acht mensen tegengekomen die hetzelfde deden en er waren er vast nog meer." Ook stelden Nieuwegeiners volgens haar hun huis beschikbaar zodat mensen naar de wc konden.
Geschrokken burgemeester
Hazebroek is blij dat zoveel mensen actie ondernamen, maar vindt dat gemeente en Rijkswaterstaat meer hadden moeten doen. Verkeersregelaars inzetten bijvoorbeeld, want door de drukte ontstonden volgens haar gevaarlijke situaties. "En ik las overal dat ook gemeentemedewerkers krentenbollen en water uitdeelden. Ik heb ze niet gezien, maar dat had sowieso eerder gemoeten."
Burgemeester Marijke van Beukering van Nieuwegein liet vandaag aan de NOS weten "echt geschrokken" te zijn van wat er gisteren in haar gemeente gebeurde. "Dit moet volgend weekend echt heel anders", doelde ze op de werkzaamheden die ook de komende vier weekenden nog op de planning staan.
Ze laat weten dat de gemeente wel degelijk geprobeerd heeft de drukte in goede banen te leiden, maar dat er simpelweg te veel verkeer in de stad was. Met hulp van boa's heeft de gemeente wel kruispunten vrijgemaakt zodat de tram kon blijven rijden en het ziekenhuis bereikbaar bleef.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

@denobis iets wat gebeurd is wil niet betekenen dat het weer gebeurd.

Punten zijn volgens mij nu wel gemaakt. Draadje kan op slot.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gesloten

Terug naar “Beurzen en evenementen”