Wissel schakelt niet bij automatische rijweg instelling.

Vragen over de besturingsoftware RocRail
Luud

Wissel schakelt niet bij automatische rijweg instelling.

Bericht door Luud »

Hoi,
Bij het uitbreiden van de baan heb ik twee nieuwe wissels geplaatst, wissel 27 en 28. Het bijzondere is, dat wissel 27 niet schakelt als er een rijrichting wordt aangemaakt. Ook kan ik het wissel blijven bedienen als de trein van blok naar blok rijdt over het wissel. Wissel is dus niet vergrendeld en schakelt niet naar het te berijden blok. Ik zag in mijn zoektocht dat bij wissel 27 ,,is vergrendeld door: Free staan, bij wissel 28 (en alle voorgaande) staat bij ,,is vergrendeld door: Unlocked. Wissel 27 doet dus niet mee in de automatische rijweginstellingen en blijft bedienbaar. Wissels worden analoog aangestuurd met YaMoRC 8008 met eigen trafo.
Wie weet welke instelling hier veranderd of aangepast kan worden??
Unlocked.jpg
Unlocked.jpg (1.38 MiB) 506 keer bekeken
Free.jpg
Free.jpg (1.42 MiB) 506 keer bekeken
Alvast Dank voor meedenken.....
Spoorse Groeten,
Luud.

Jannesvdijk

Bericht door Jannesvdijk »

Rijwegen opnieuw aangemaakt via "router"?

Luud

Bericht door Luud »

Ja, diverse keren. Stukje spoor weer afgebroken en opnieuw opgebouwd.....geen verbetering. Wissel 27 blijft op een of andere manier ,,Free"....
Spoorse Groeten,
Luud.

Jannesvdijk

Bericht door Jannesvdijk »

Handigste is denk ik een incident melding maken op het rocrail forum

Zodat mede forumleden mee kunnen kijken met je baanplan

Luud

Bericht door Luud »

Dag Jannes, probleem opgelost. Diverse keren met de router nieuwe rijwegen gegenereerd, helaas, steeds zonder resultaat. Net alle rijwegen die gebruik maken van dit wissel handmatig verwijderd en de router opnieuw gestart. Nu werkt het hoe het hoort. Uiteraard voor dit alles nog een update, ook dit zonder resultaat. Dank voor het meedenken, ben blij dat het weer werkt.
Spoorse Groeten,
Luud.

AlbertG

Bericht door AlbertG »

Als je bij de rijwegen de optie 'Automatisch gegenereerd' weghaalt wordt de rijweg door de Router genegeerd en dus niet aangepast. De rijweg wissen en de Router opnieuw zijn werk laten doen is dan de oplossing, of het wissel handmatig aan de rijweg toevoegen op het tabblad Opdrachten.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

Luud

Bericht door Luud »

Dank Alle, uiteindelijk alle rijwegen gewist en de router zijn werk laten doen...werkt weer perfect.
Spoorse Groeten,
Luud.

Plaats reactie

Terug naar “RocRail”