Hallo, als ik in DecoderPro op het tabblad snelheidsgrafiek de instellingen heb gedaan van CV67-94, en de loc loopt goed, moet ik dan in iTrain nog ijken? Of leest iTrain de CV waardes uit de decoder en gebruikt die?
Jos
Ijken in iTrain nodig na DecoderPro
Je moet in iTrain altijd de ijking uitvoeren na veranderen decoder instellingen die met snelheid , optrekken en afremmen te maken hebben.
De baanspanning is immers net even anders en dan word het onzeker.
Ik ijk mijn loks met een speedcat op een rollenbank via iTrain dat werkt voortreffelijk en beter en sneller dan via melders (met de speedcat nog geen 5 minuten).
De baanspanning is immers net even anders en dan word het onzeker.
Ik ijk mijn loks met een speedcat op een rollenbank via iTrain dat werkt voortreffelijk en beter en sneller dan via melders (met de speedcat nog geen 5 minuten).
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
-
- Site Admin
Jos,
Instellen decoder doe je in DecoderPro.
iTrain is een software programma, en die wil graag weten hoe hard een trein rijdt bij welke decoderstap, daarom dien je de trein te ijken in iTrain.
Optrekken en afremmen wat Denobis zegt is weer een apart verhaal, ik zet deze waardes standaard op 1 in de decoder en regel dat via iTrain.
Instellen decoder doe je in DecoderPro.
iTrain is een software programma, en die wil graag weten hoe hard een trein rijdt bij welke decoderstap, daarom dien je de trein te ijken in iTrain.
Optrekken en afremmen wat Denobis zegt is weer een apart verhaal, ik zet deze waardes standaard op 1 in de decoder en regel dat via iTrain.
Met vriendelijke groet, Mark
Dank voor de reacties.
Jos
Jos