Baan Wachtdeur

Klep

Baan Wachtdeur

Bericht door Klep »

Hoi,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Erik, 50 jaren oud en ben weer na een lange tijd weer begonnen met mijn jeugd hobby, vroeger H0 maar nu N.
Er is veel veranderd van analoog naar digitaal, aansturing ect.

Na lang wachten en het moment zoeken om te beginnen is er binnenhuis een locatie verandering van mijn baan gekomen.
Ik ben vertrokken naar de zolder, waar de meeste (aanname ;-) van jullie ook verblijven.

Dat veranderd de hele situatie van het idee dat ik had van mijn baan, ik kan deze nu veel groter/langer maken dan mijn originele plan van 2,8x1m.
Hiervoor ga ik jullie hulp nog nodig hebben als ik ontwerp traject in ga, ik zal binnenkort even een schets plaatsen wat de mogelijk is die ik nu heb.

Wat ik al bedacht en getekend had samen met Martin is mijn schaduwstation met helix, die blijft zo als we bedacht hebben en ben ik begonnen met bouwen.
Als deze bevalt kan ik deze ook nog gaan maken aan de andere kant en heb ik twee schaduw stations en een omloop ;-)

Ik ben niet zo van de periodes, landen en zo, wel van de diesel en elektrische treinen. Ik rij wat ik mooi vindt en zal je waarschijnlijk nooit terug vinden in het echt. :lol:

Ik vind het leuk om al jullie bouw verslagen hier te zien en geeft me ook een hoop ideeën en info om toe te passen op mijn eigen baan.

Hier alvast een paar foto's van de bouw van mijn schaduwstation, deze is 2,8x1m

Aan de rechterkant komt dus nog de helix als module er aan vast, ik heb de hele baan beplakt (flexibele lijm Decorol, tip van Martin) met rubberkurk.
De baan ligt nu nog op de grond, de gaten voor de poten zijn er al wel maar door het schuine dak en de helix weet ik nog niet precies op welke hoogte hij uit gaat komen, dus doen we het maar even zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Bouwverslagen”