z21 booster uitgang stuk

10820 (zwart), 10833 (wit), 10870 (XL)
voske

Bericht door voske »

en wat betreft de booster Roco 10764 die word veel gebruikt in de digitale wereld van de treinen

denobis

Bericht door denobis »

klopt maar met een ouder systeem van roco.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

voske

Bericht door voske »

werkte 3 jaar daarom mijn vraag of iemand zou weten waarom ineens nu niet meer

denobis

Bericht door denobis »

Dat is inderdaad vreemd.
Misschien toch ergens een sluiting bv een defecte wissel decoder of wisselspoel of defect relais.
Maar ik blijf het een vreemde constructie vinden.
Even ter info de Roco 10836 Z21 heeft dus 8 wisseluitgangen die kortsluit beveiligd zijn kan op een aparte voeding aangesloten worden en je hebt er geen relais bij nodig en ook geen wisseldecoders.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

voske

Bericht door voske »

ik denk dat je het mis begrijp
de z21 start is de centrale daarop staat de roco booster aangesloten via de booster bus en die bediend de 4 wiseldecoders die elk 8 wisels bediend, die wisels worden bediend door een externe transfo om de digitale stroom niet te verkwisten

voske

Bericht door voske »

de wiseldecoders zijn DR4018

denobis

Bericht door denobis »

Van digikeys dus.

Groeten Hans

voske

Bericht door voske »

ja inderdaat maar het vreemste is dat als ik de booster weg neem en alles op de z21 zet dan gaat alles goed natuurlijk draai ik dan wel op mijn max van wat de z21 aan kan omdat er nog andere axesoires op de booster staat daarom ook een booster maar het werkte 3 jaar zonder probleemen en ineens niet meer dus daarom dat ik aan de booster bus dacht dezij ik iets over het hooft heb gezien dat kan natuurlijk ook

denobis

Bericht door denobis »

Ik heb verder ook geen idee.
Maar als ik jou was zou ik die hele bende er tussen uithalen en die Roco 10836 Z21 aanschaffen ben je van alles af.

Groeten Hans

voske

Bericht door voske »

dit is wel een heel dure oplosing dan kan ik beter een booster kopen met een snifer ingang zoals de Yamorc YD7403 dan blijft alles zoals het is behalve de booster

Plaats reactie

Terug naar “Z21 centrale”