Na ruim 2 jaar met de Kato rails te hebben gereden (want ik had nog geen definitief baanplan) toch de keuze gemaakt om met Peco code 55 te gaan rijden. Maaaaar, hier moet zeker een definitief baanplan voor gaan komen aangezien dit allemaal vastgelegd moet worden. En dus ben ik al ruim een jaar bezig met allerlei ideeën voor de baanplannen. Aangezien ik voornamelijk met Duitse stoomtreinen rijd, maar eigenlijk ook wel wat Nederlands dieselgeweld waardeer is de invulling van de scenery Duits/Nederlands gebaseerd. Een groot stoomdepot aan de linkerzijde, een groot station (7 sporen waarvan 2 eilandperonnen en 2 doorgaande middensporen) staan op de planning.
Omdat ik met lange treinen rijd en stoomlocomotieven over het algemeen minder trekkracht hebben houd ik een stijgingspercentage van 1% aan. Het groene stoomdepot ligt op +80mm en de bedoeling is dat het gele spoor links op 0 ligt. Het rood/roze spoor is hierbij de klim van 0 naar +80mm. Aan de rechterkant ga ik een keerlus maken met aan de voorzijde een klein stationnetje met 1 eilandperron. Aangezien ik 2 draaischijven in het bezit heb komt hier het ‘dieseldepot’.
Het grote station komt ook op +80mm met nog rechts een uit te werken opstel terrein. Deze wil ik niet wegwerken als schaduwstation ivm de beschikbare ruimte onder de tafel. Deze ga ik dus nog uitwerken op het niveau van +80mm inclusief nogmaals een keerlus.
Er is nog veel uit te werken qua wisselstraten. Het stoomdepot zelf heb ik al in mijn hoofd zitten en dit ga ik aankomende paar dagen proberen uit te werken. De lichtblauwe sporen die nu aan de linkerkant liggen zullen rangeersporen worden voor de aan en afvoer van kolenwagens.
Wellicht heeft een van jullie al een aantal verbeterpunten gezien.
Ik zal proberen dit draadje actief bij te gaan houden in alle verdere vorderingen.

Groet, Niels
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk