DCC++ design

Voor alle digitale vragen en problemen
hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

DCC++ design

Bericht door hvdkooij »

Ik heb een dcc-ex gebouwd met de 8874 motor shield.
Over usb serieel heeft even gewerkt met de webthrottle.bmaar die koppelt niet meer. Werkte ook alleen maar vanuit chrome. Dus dat lijkt me niet de weg.

Kan ik vanuit jmri de server starten en die met de dcc-ex laten communiceren en dan bijvoorbeeld rocrail en de exthrottle en zo met jmri laten communiceren?

Doel is eigenlijk het geheel met de software op een pi400 aan te sturen.
Ik klooi best wel wat met software en linux maar kon hier zo snel niets over vinden. Heb het nog niet getest.
Fleischman z21
Testbaan.

Momfer
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 sep 2021, 21:36
Locatie: Zwolle

Bericht door Momfer »

Als ik je vraag zo lees, zou ik zelf kiezen om rocrail (als server) op de Pi te installeren en de DCC-EX met USB te verbinden met de centrale.

Vervolgens kun je met een rocrail client op een andere plek de boel draadloos bedienen.

Als je de centrale met USB verbindt, is er minder overhead in het (seriële) verkeer en minder kans op het misssen van opdrachten.
Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan

AlbertG
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2023, 11:20

Bericht door AlbertG »

Ik weet niet of het belangrijk is voor de werking van Webthrottle maar Arduino Mega's met een CH340 chip ondersteunen geen CTS. Als je dus zo'n Mega hebt moet je in Rocrail die optie uitzetten. In Webthrottle ken ik die mogelijkheid niet.
De Mega van Elegoo ondersteunt CTS wel vandaar dat die ook wordt aanbevolen op de website van DCC-EX.
Vriendelijke groeten,
Albert.

Mijn video's: https://www.youtube.com/@Albert-DenAkker

hvdkooij
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2023, 20:54
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

En voorbij zijn de dagen van de DB25 (of later DB9) connector waar je nog wat kon klooien om een signaal te faken.
Ik heb nog wel een paar kilo aan RS232 kabels liggen en zelf een paar breakout boxjes ;-)
Fleischman z21
Testbaan.

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”