Leverbaarheid YaMoRC Q2-2023

DTS
Site Admin
Contacteer:

Leverbaarheid YaMoRC Q2-2023

Bericht door DTS »

De afgelopen weken worden we overspoeld met vragen over de voorraad van YaMoRC en wanneer deze weer aangevuld is. Zoals jullie hebben gemerkt zijn de nieuwe producten van het merk ongekend populair. En dat geeft natuurlijk vragen, en terecht ook de vraag waarom?

De uitleg is eigenlijk heel simpel, het merk is vrij nieuw. En net als elke andere onderneming doe je een prognose naar de productieaantallen in het eerste jaar. Met die aantallen reserveer je productietijd in een fabriek en ga je inkopen doen. In het geval van YaMoRC zijn er gematigd positieve inschattingen gemaakt aan de hand van de markt op dat ogenblik.

Nu wijst de praktijk echter gunstiger omzet aan dan van tevoren gehoopt. De producten zijn immens populair en hierdoor zal de productie opgeschaald moeten worden. Maar, dat gaat best lastig wanneer de productiesloten al zijn volgepland en de componenten niet vrij beschikbaar zijn. Hier werkt het wegvallen van collega’s in de branche natuurlijk niet positief aan mee, deze markt zoekt nu ook zijn weg naar YaMoRC.

Kortom het merk zoekt naar manieren om de producties te vergroten, en ervoor te zorgen dat alle dealers voldoende bevoorraad kunnen worden. Dit gaat even tijd nodig hebben, en tot dat dit gerealiseerd is zullen we moeten accepteren dat er maar kleine batches uitgeleverd kunnen worden, welke ook snel weer op zijn.

Het is een luxe situatie voor een beginnend bedrijf, een droomsituatie, maar ook een nachtmerrie. Er is niets vervelender dan wanneer je producten populair zijn en je niet tegen de vraag aan kunt produceren.

Dus aan iedereen die helaas misgrijpt, er komt genoeg aan! Maar even geduld en laten we vooral ruimte geven aan de fabrikant om zijn werk te doen. Des te eerder hebben we de producten weer op voorraad en kan de producent doen waar die het beste in is, ontwikkelen van nieuwe modules!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

c-rails

Bericht door c-rails »

Daarnaast kun je ook gerust opmerken, dat een enorme productieverhoging in deze kleine markt ook weer risico's in zich heeft voor de toekomst. Denk maar even aan de productie van wc-papier aan het begin van de corona. Deze werd behoorlijk opgeschaald door de enorme vraag, maar had als gevolg, dat dor de snel afnemende vraag, producenten bleven zitten met een te grote voorraad. En voorraad is vastzittend geld en kan nieuwe ontwikkelingen in de weg zitten.
Tegenwoordig is het redelijk normaal, dat je voor bepaalde producten even moet wachten.
Met vriendelijke groet,
Cor

hanshm

Bericht door hanshm »

Goedemorgen,

Dit was mooi om te lezen, echter is de website in NL en DE niet meer bereikbaar. Ik wil switchen van H) naar N en hoopte mijn DigiKeijs producten te kunnen blijven gebruiken.

Is er misschien bekent of ook dit bedrijf ter zielen is?

Sibbesuisje

Bericht door Sibbesuisje »

Nou, de Yamorc website werkt gewoon voor mij (zojuist geprobeerd), dus misschien nog een keer checken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

hanshm

Bericht door hanshm »

Vreemd, op zowel NL en DE staat er alleen "Apache is functioning normally". Moet ik wel eerst een ongeldig localhost certificaat accepteren.

Ook nog even op mijn mobiel geprobeerd: https://www.yamorc.nl/, geeft dezelfde foutmelding. Kijk jij niet in je cache?

bellejt

Bericht door bellejt »

idem hierin al de browsers

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Gebruik ik de link van @hanshm dan krijg ik een foutmelding. (= melding van verlopen certificaat).

Ga ik via google naar YaMoRC .de of . nl dan kom ik er zonder problemen. Echter geeft wel me browser aan het een niet beveiligde verbinding is en geen melding over een verlopen certificaat.
Met vriendelijke groet, Mark

hanshm

Bericht door hanshm »

Goedemorgen,

@Marksintpancras geen beveiligde verbinding is geen of verlopen certificaat. Dat is de httpS voor de domeinnaam. 99% van de websites heeft dat, https://yamorc.nl verwijst door naar https://yamorc.de en geeft een foutmelding omdat het geen https heeft. Haal je die de S weg dan doet hij het wel.

De website is dus wat verouderd.

Maar na het zien van de site, blijft de vraag, is er nog leven in het bedrijf.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Of er leven zit in YaMoRC is geen vraag maar een feit. Het merk werkt hard aan ontwikkeling van nieuwe producten.

Er is alleen meer vraag dan dat er geproduceerd kan worden.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

hanshm

Bericht door hanshm »

We gaan het zien.

Plaats reactie

Terug naar “Productnieuws”