YD6016ES en YD6016LN geven af en toe foute melding

YD6016LN-CS, YD6016ES-CS
Ipharra

YD6016ES en YD6016LN geven af en toe foute melding

Bericht door Ipharra »

Ik heb door de enthousiaste verhalen al mijn Digikeijs bezetmelders vervangen door die van YaMoRC. Eerst zaten de melders via een RB interface aan een witte z21, welke intussen vervangen is door de zwarte Z21. Bij het omzetten naar YaMoRC overgestapt naar de Loconet melders.
Ik heb nu 2 LN modules welke in serie zijn verbonden met de Z21. Aan één LN module hangen via koppelstukjes aan de ES bus 4 CS modules en op de andere is 1 CS module gekoppeld via de ES bus. Aansluitdraden van de blokken zijn maximaal 2 meter lang en uitgevoerd in 0,5 mm2. De modules zijn elk apart aangesloten met draden van 1,0 mm2.
Bij gebruik van de RB interface heb ik nooit problemen ondervonden met de terug melding. Sinds alles via YaMoRC werkt mis ik soms een melding of blijft de melding hangen. Nu loopt af en toe het door iTrain aangestuurde treinverkeer behoorlijk in de war. Is hier iets aan bij te regelen zodat de detectie, wel of niet bezet, beter wordt via instellingen in de modules of in de Loconet instellingen in de Z21.
Zit er over te denken om de gehele bezetmelding buiten de Z21 om de doen via een Loconet interface rechtstreeks naar de PC. Helaas is de levering van de YaMoRC Loconet interface uitgesteld. Is dit misschien een betere oplossing voor stabielere meldingen.
Groeten,
Guus

3 keer linksaf is ook rechtsaf, 800 keer linksaf is Indy 500

Baan: Spoor-N "station Franeker" periode 1957-1984, dieseltractie, Z21, iTrain

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hoi,

Hier draaien momenteel 6 LN modules, met elk 2 tot 4 ES modules gewoon probleemloos.

Welke firmware versies hebben de LN modules?
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ipharra

Bericht door Ipharra »

Hoi Martin,

Denk weer een gevalletje van de wet van de remmende voorsprong. nooit stilgestaan bij het feit dat deze modules kunnen worden voorzien van een software update. De LN modules draaiden nog op versie 1.1.1, nu geupdate naar de laatste versie 1.1.7. De CS modules hadden versie 1.1.0 aan boord en draaien nu op laatste versie 1.1.1.

Ga straks weer de baan opstarten en kijken of de problemen niet weer optreden of dat alles nu als een zonnetje loopt.
Blijft de vraag is laat ik de meldingen van Loconet via de Z21 lopen in de communicatie met de PC, of is het verstandig de Z21 hiervan te ontlasten door de Loconet melders rechtstreeks met de PC te koppelen
Groeten,
Guus

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Via de Z21 moet en mag geen probleem zijn, dus nee tenzij je een enorme baan hebt met meer dan 500 melders zou ik het lekker via de Z21 laten lopen ;)

Ipharra

Bericht door Ipharra »

Hoi Martin,
Helder antwoord, laat ik het lekker zoals het nu is aangesloten, kom toch niet verder dan bijna 80 melders.
Ondertussen hebben de treinen de hele middag rondgereden en heb ik geen problemen meer gezien met de melders. De updates doen dus goed hun werk , de melders sturen de treinenloop niet meer in de war, nu nog wat hikken in het rijden zelf oplossen en dan gaan we weer als de brandweer.
Groeten,
Guus

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Fijn om te horen :)

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Nu heb ik 1x een LN6016 melder in gebruik. Als ik aan het testrijden ben komt de melding gewoon door. Echter als ik de baan uit heb gezet en op een ander tijdstip weer aanslinger, komen alle melders (rosoft) door, echter de yamorc niet, ondanks dat de treinen nog steeds in de betreffende blokken staan. Zodra ze blok uitrijden en ander blok in komt de melding weer actief bovendrijven.

Zou dit ook door de update verholpen kunnen worden? Moet dan even kijken of ik met de spullen die ik nu heb de melder kan bereiken.
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Zeker, dat gaat absoluut helpen.

Overigens kan je de YaMoRC het beste vooraan in de bus zetten.

Plaats reactie

Terug naar “YD6016 Bezetmeld producten”