vertraging YD7100 commandstation?

Edwin62

vertraging YD7100 commandstation?

Bericht door Edwin62 »

Sinds begin dit jaar heb ik mijn oog laten vallen op de nieuwe centrale van Yamorc. Ik dacht komend winterseizoen mijn oude centrale te vervangen, die heeft af en toe kuren.
Nu lees ik op de website van Yamorc dat de centrale is vertraagd:

Delay reason: The chips used for the DC-DC converters have been declared EOL. That means, the factory did not restart production after the chip-crisis. For us this means a redesign of the PCB and Software.
Please contact your dealer for alternative offers.

Weet iemand hoelang e.e.a vertraagd is? Wellicht wil/kan ik nog wachten of moet echt op zoek naar iets anders. Kan mij wel indenken dat alle Yamorc betrokkenen hier ook van balen, maar ja daar kunnen zij ook niets aan doen.

gr. Edwin

Ikke

Bericht door Ikke »

Ik vrees dat Karst geen glazen bol heeft. Dat zei hij toch op een van mijn vragen :D . Als een ex-hardware engineer kan ik alleen maar zeggen dat het afwachten is. De leadtimes die kleine ontwikkelaars, en lees hier alles dat kleiner is dan de grote fabrikanten, enkel een indicatie is.

Check bij DTS voor een YD7001 ... ik heb er eentje gekocht en ben er eigenlijk heel tevreden over. Ik update later wel naar een nieuwere.
🛤️ iTrain Plus / YD7001 / YD7403 / YD8008 / YD8116 / YD6016LN-xx / YD6016ES-xx / DR5013 / ESU51832
đź’» MacBook Pro M2 / Mac Mini M2 / iPad Pro M2 / VMWare with Windows 11 ARM

Edwin62

Bericht door Edwin62 »

Thx.......Martin gaf aan te kijken naar een tweedehands DR5000 en die te upgraden. Blijkbaar zijn de YD7001's op dit moment ook niet leverbaar.
Zoeken naar een gebruikte DR5000 levert helaas ook niets op. Plannen maar even een tijdje in de ijskast........ ;)

gr. Edwin

Plaats reactie

Terug naar “Algemene vragen”