En dan is er licht aan het einde van de tunnel

( foto 146). Op de foto is het nog vrij licht in de tunnel maar in het echt zijn het kleine "peertjes". Bij de plaatselijke tuincentrum/kerstmarkt een strengetje van 20 kerstlampjes (2,99 euro) gekocht die op 3 AA batterijtjes van 1,5V werken. De lampjes zijn parallel geschakeld.
De voeding van de batterijtjes vervangen door een oplader van 4,5V DC. Doordat er uiteindelijk nog maar een streng van 10 lampjes overbleef er een extra weerstand van 680 ohm in serie bijgezet (proefondervindelijk naar de sterkte van het licht gekeken en zo de uiteindelijke extra weerstand bepaald). Deze verlichting zal altijd permanent branden dus hoeft niet aangesloten te worden op de OC32 waar de rest van de baanverlichting op aangesloten wordt. De tunnel vordert al aardig. De wanden voorlopig maar even gespoten met grijze primer van de AC-tion. Binnenkort zal ik wat ballast gaan aanbrengen dan zal het wat meer smoelen. De hele tunnel + in- en uitrit moeten natuurlijk nog geverfd worden in beton-look en gewetterd worden. Dat zal wel komende voorjaar worden. Ik wil ook nog de verlichting voor bij de vluchtdeuren realiseren, daar moet ik nog iets op verzinnen. Ook moet nog een deel van de bovenleiding aangelegd worden in de in- en uitrit van de tunnel en de seinen plaatsen. Genoeg te doen nog voor we verder kunnen met de volledige bovenbaan