Z21 icm router en Chromebook

Renealexander

Z21 icm router en Chromebook

Bericht door Renealexander »

Beste mensen,

Kortgeleden begonnen met het aanschaffen van een Fleischmann startpakket 931903 (N spoor) met daarbij de Z21 start. Daarbij ook de router aangeschaft, omdat ik het besturen ervan ook via o.a. mijn smartphone wil gaan doen. Ook bestaat er een mogelijkheid om dit via een tablet te gaan doen.

Tablet gaat uiteindelijk toch denk ik de voorkeur krijgen, vanwege het wat grote scherm.
Ik heb nu een Chromebook wat eigenlijk niet echt een tablet is (maar wel touchscreen). Maar toch even geprobeerd, maar ik krijg de locomotief via artikelnummer niet uit de online treinen database (overgeschakeld naar mijn eigen thuisnetwerk om toegang tot deze database te krijgen). Op mijn smartphone was dit geen enkel probleem. Chromebook ziet de router en ook de Z21 app is geen probleem om te installeren op de Chromebook.

Hebben jullie ervaring met het gebruik met een Chromebook als alternatief voor een tablet? Kan dit?

Bedankt alvast voor jullie reacties

René

c-rails

Bericht door c-rails »

Op het gebied van modelspoor heb ik geen ervaring met het Chromebook. Maar op andere gebieden wel en met enig regelmaat loop je tegen het feit aan, dat sommige zaken domweg niet willen werken. Ook na het uitpluizen van de Play Store blijken zaken niet opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Cor

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Rene,

Op wat voor systeem draait die Chromebook??? (Bijvoorbeeld Android?)
Met vriendelijke groet, Mark

Ikke

Bericht door Ikke »

Chromebook draait op ChromeOS, een cloud OS, dus primair gemaakt voor webapps zoals google docs, ... . Het kan (soms) Android apps draaien maar het OS is niet hetzelfde als Android zoals je het kent voor telefoons en tablets. Sommige apps zullen gewoon nooit werken, andere weer wel. Veel hangt af van hoe de app geschreven is.
🛤️ iTrain Plus / YD7001 / YD7403 / YD8008 / YD8116 / YD6016LN-xx / YD6016ES-xx / DR5013 / ESU51832
💻 MacBook Pro M2 / Mac Mini M2 / iPad Pro M2 / VMWare with Windows 11 ARM

Renealexander

Marksintpancras schreef: 11 apr 2023, 20:20 Rene,

Op wat voor systeem draait die Chromebook??? (Bijvoorbeeld Android?)
Draait op een eigen besturingssysteem Chrome OS

Renealexander

Ikke schreef: 11 apr 2023, 22:41 Chromebook draait op ChromeOS, een cloud OS, dus primair gemaakt voor webapps zoals google docs, ... . Het kan (soms) Android apps draaien maar het OS is niet hetzelfde als Android zoals je het kent voor telefoons en tablets. Sommige apps zullen gewoon nooit werken, andere weer wel. Veel hangt af van hoe de app geschreven is.
Dank je wel voor de reactie. Gewoon de betreffende app uitproberen, werkt het niet dan ligt het dus aan wat jij aangeeft.

hvdkooij
Contacteer:

Bericht door hvdkooij »

Nog een hint met een z21 of Z21 router. Als je de WAN kant op je eigen netwerk zet dan kun je vanaf je Z21 netwerk ook naar internet.
Dat scheelt een heleboel heen en weer schakelen.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”