DR5000 - D&H, wat met YD7001?

Topic voor de YD7000 varianten zoals, YD7001, YD7100 en YD7101
jabesse
Contacteer:

DR5000 - D&H, wat met YD7001?

Bericht door jabesse »

Hallo,

Doehler & Haass heeft een heel verhaal (bijna een rant) op hun website geplaatst over een bepaalde incompatibiliteit van de DR5000. Zie hier: https://doehler-haass.de/cms/pages/news.php
Aangezien Digikeijs niet reageerde (en dat ook nooit meer zal doen), hebben ze nu een workaround geïmplementeerd voor hun decoders.

Aangezien er toch wel een zekere gemeenschappelijke basis is tussen de DR5000 en de YD7001, vraag ik me af of het verhaal van D&H ook geldt voor de YD7001.

Kan ik met D&H decoders en de YD7001 een zelfde compatibiliteitsissue ervaren als met de DR5000? Zo ja, is dit een probleem in de YD7001, of heeft Yamorc een andere zienswijze dan het verhaal van D&H?

Ik vraag dit om te weten of ik de moeite moet doen om een programmer te gaan huren of iets anders moet gaan regelen, om de firmware update op meer dan 1 ingebouwde decoders te moeten gaan uitvoeren.

Groet,
Jeroen

Karst

Bericht door Karst »

Hoi,

"... Aangezien er toch wel een zekere gemeenschappelijke basis is tussen de DR5000 en de YD7001, vraag ik me af of het verhaal van D&H ook geldt voor de YD7001...."

Aangezien je bovenstaande schrijft, vraag ik me af of je verder geen Facebook of andere Fora leest.... :roll:

Maar... In tegenstelling tot Digikeijs werkt YaMoRC wel samen met de collega's uit de branche. Wij hebben dus met D&H en DM-toys een oiplossing gemaakt, die gewoon in de YD7001 aanwezig is en werkt.

Overigens heeft D&H de firmware update uitgebracht om gebruikers van de DR5000 niet in de kou te laten staan. Men beveelt echter wel aan de upgrade naar YD7001 te doen.

Groet,
Karst
Yet another Model Railroad Company

H0e
Contacteer:

Bericht door H0e »

ik heb met de YD7001 en ESU programming board als een flink aantal Doehler and Haass decoders getest en dat werkt.
Is er de komende weken nog een update te verwachten van de YD7001?
Met vr gr Dirk te Zevenbergen 7 Stents

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Best '73 from Sparks Wouter JO21HP Holland, the land of the tulips, clogs, windmills and the ….

jabesse
Contacteer:

Bericht door jabesse »

Karst schreef: 17 jun 2023, 17:04 Aangezien je bovenstaande schrijft, vraag ik me af of je verder geen Facebook of andere Fora leest.... :roll:
Klopt, ik zit niet op facebook. En op andere plaatsen had ik het nog niet gezien.
Karst schreef: 17 jun 2023, 17:04 Maar... In tegenstelling tot Digikeijs werkt YaMoRC wel samen met de collega's uit de branche. Wij hebben dus met D&H en DM-toys een oiplossing gemaakt, die gewoon in de YD7001 aanwezig is en werkt.
Dank, weer volledig gerustgesteld!

Plaats reactie

Terug naar “YD7xxx Digitale centrale”