Fleischman heeft voor de N serie met ballastbed. wel documentatie maar het enige wat ik niet helder vind is is de maatvoering als ik een perron wil hebben tussen de sporen.
Bjvoorbeel het hoofdspoor krijgt een extra perron baan met een perron er tussen. dat start je normaal met bijvoorbeeld een 9170 (wissel 15 graden) en dan een 9135 (bocht 15 graden) om weer recht te komen. Maar dan heb je nog geen tussen ruimte voor een perron. Dus ik zou het dan bedenken dat je er dan een 9101 (recht 111 mm) tussen doet als je een smal perron wil hebben maar dan kom ik volgens mij uiteindelijk een paar milimeter te kort op de perronbaan. Als ik het goed bereken is dat tekort dan 7,5 mm en dat lijkt me toch wel teveel speling.
En om nu te gaan wiebelen met bochten 9135 om en om .... dat kost je dan weer 222 mm meer ruimte en komt je stabiliteit weer niet ten goede.
Is het dilemma helder? En heeft iemand daar ervaring mee?
Fleischman N maatvoering bij diagonaal gebruik
Fleischman N maatvoering bij diagonaal gebruik
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088
Dat is denk ik sterk afhankelijk van de breedte van het perron.
Daar zit echt enorm veel verschil in. Maar met de 9110 kan je veel bereiken hoor.
Daar zit echt enorm veel verschil in. Maar met de 9110 kan je veel bereiken hoor.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
-
Hier kun je denk ik wel je antwoorden vinden https://www.fleischmann.de/uploads/Unte ... erbett.pdf