Al gauw bleek dat deze stotterend over de baan rijdt, dus maar eens begonnen met het uit elkaar halen van de loc om deze eens goed schoon te maken (zie de onderstaande foto).

Na de schoonmaak, lijken de contacten beter contact te maken en de verlichting van de loc (rijrichting) brandt een stuk beter, echter het rijden is nog steeds niet naar mijn wens. Uiteindelijk de tip gekregen de motor ook uit elkaar te halen en deze goed schoon te maken. Koolborstels lijken goed... Echter na de schoonmaak, is er geen beweging meer in de motor te krijgen. Zelfs bij een directe aansluiting op een regelbare voeding, is er geen actie... Mijn conclusie (ik sta open voor andere gedachtes) is dat ik de moeite om zeep heb geholpen.
Na speuren op het internet heb ik een nieuwe motor gevonden, die er schijnbaar ook voor zorgt dat het rij gedrag van de loc verbetert wordt, de zogenaamde klokanker motor. De set die ik hiervoor ga gebruiken zal de NF003G zijn. Deze heb ik ondertussen binnen gekregen en ik hoop deze één deze dagen te gaan inbouwen... Wordt vervolgt...
Vervolgens heb ik ook besloten dat mocht de loc daadwerkelijk beter dan rijden, dat ik deze ook naar digitaal ga ombouwen, dus hiervoor zal ik ter zijner tijd nog een goede decoder moeten gaan zoeken. Aanvullend heb ik al wel gezien dat er een set beschikbaar is die de rij verlichting verbetert, dus dat wordt dan na de mogelijke digitalisering en volgende stap. Als, voorlopig, laatste stap wil ik dan nog de koppelingen aanpassen zodat ik de verlichting in de rijtuigen ook middels de decoder kan schakelen. Met andere woorden... Er zijn nog genoeg plannen, eerst maar eens zorgen dat de rij eigenschappen naar mijn wens voldoen. Wordt vervolgt...