Hierbij weer een update; Testen met Rocrail is na de nodige hobbels redelijk gelukt. Veel info via div forumdraadjes, Youtube filmpjes van Albert etc. In ieder geval een testbaantje (foto 70) op automatisch rijdend gekregen. Geeft genoeg vertrouwen om nu eerst het schaduwstation verder af te bouwen met de klimspiraal even kortgesloten via een tijdelijk omloopspoortje. Baanplan is in Rocrail aangemaakt (Foto 71). Tevens het eerste gedeelte van het schaduwstation in CS3 aangemaakt. Deels overbodig maar wil ook dit gewoon werkend krijgen en kan zo de wissels, blokken en bezetmelders testen.
Het aanmaken van een spoorplan is een geduldig klusje kan ik uit ervaring zeggen en dan houd ik mij netjes

. Gouden tip hierin is veel spoorelementen toevoegen (Foto 65). Het eerste gedeelte van het schaduwstation is nu klaar (Foto 68 en 69), alle bezetmelders, wissels werken zonder storing. Consequent de rails op de kopse kanten bij de segmentscheiding even met de dremel bewerken en wat nagellak aanbrengen levert vooralsnog een storingsvrij gedeelte op. Het gebruik van de boekbindruggen voor de bedrading is echt aan te bevelen en levert een netjes gestructureerde bedrading op.
Natuurlijk wil je zo snel mogelijk met de hoofdbaan beginnen en je treinen laten rijden maar heb mij voorgenomen te zorgen dat de basis goed is om niet later constant met storingzoeken in de bedrading bezig te moet zijn daarom lijkt op zich de vooruitgang niet snel te gaan . Ik ben er in ieder geval tevreden over en geniet van elke fase van deze mooie hobby