Digitale lok stopt, analoog rijd door.....

Jeroen

Digitale lok stopt, analoog rijd door.....

Bericht door Jeroen »

Best mede spoorders,
Weet niet zeker of de vraag hier thuis hoort of bij Itrain maar daar zal vast wel op gereageerd worden. Ik heb dus het starters-pakket Itrain bij Martin gekocht ne keurig een ovaal neer gelegd met inhaal spoor.
Om meteen een beetje idee te krijgen hoe Itrain en de OC32 werken laat ik samen met beide wissels een relais mee schakelen. Het beide relais schakelen vrije "b"poortjes van een TM44, dus 1 voor rechtdoor en 1 voor afslaand. Zie bijlage dan wordt het wel duidelijk hoop ik. De test is zonder vaste routes. Er gebeurd namelijk het volgende: ik plaats een digitale lok in blok 3 en een analoge lok in blok 2. Klik ik nu in Itrain op het beide "start" symbooltjes (eerst op de analoge lok en als 2e op de digitale) dan schakelt indien nodig wis-rechts in de rechtdoor stand en de lok vertrekt, zodra de lok op of net de wissel af gereden is schakelt wis-links naar de rechtdoor stand. De analoge lok rijd keurig via blok 1, wis-links weer blok 2 in en remt af, daarna schakelt wis-links en de digitale lok vertrekt. De analoge is inmiddels gestopt. Zodra nu de digitale lok OP de wis-links is stopt ie met rijden, in een split second schakelt wis-rechts naar afslaand, en daarna start de digitale lok weer met rijden, keurig door blok heen, en via wis-rechts naar blok 3 en begint dan te remmen. Dan schakelt wis-rechts weer op rechtdoor en begint het spelletje op nieuw. De vraag is waarom stopt een digitale lok op de wissel en schakelt bijna tegelijkertijd wis-rechts. Daarna vertrekt de lok weer. Draai ik het om gebeurd er het zelfde echter dan blijft de digitale lok op wis-rechts steken. Dit al getest met meerdere analoge en digitale loks en alleen de digitale hebben er "last" van. Analoge karren gewoon door.
Is dit een Itrain instelling, zoja welke is het dan.
Lees graag jullie gedachten / reacties.

gr Jeroen

ps: de nummers in de blokken zijn de "b" aansluitingen van een TM44. De rode pijlen zijn de vaste / verplichte rijrichtingen.
Bijlagen
Test ovaal met inhaal spoor
Test ovaal met inhaal spoor
test_ovaal_itrain.jpg (79.08 KiB) 1184 keer bekeken

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja dit is een iTrain vraagstuk. Ik zal hem daarheen verplaatsen.

Al zou de vraag gewoon in onze helpdesk geplaatst mogen worden
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Jeroen

Bericht door Jeroen »

ok dankjewel.

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Omdat je alles bij DTS gekocht hebt, en om een op maat zijnde antwoord te krijgen kan je deze vraag het beste bij de DTS helpdesk plaatsen.
Met vriendelijke groet, Mark

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Martin gaat mijn vraag door schuiven naar plaats in het forum voor Itrain.
En de helpdesk bij hem is bekend, al een paar keer gebruik van gemaakt.
Bedankt. gr Jeroen

Jeroen

Bericht door Jeroen »

DTS schreef: 14 mar 2023, 18:58 Ja dit is een iTrain vraagstuk. Ik zal hem daarheen verplaatsen.

Al zou de vraag gewoon in onze helpdesk geplaatst mogen worden Afbeelding
Martin, misschien heb ik niet goed gekeken, maar waar heb je nu mijn "vraag" nu naar toe gezet??

gr Jeroen

USA_N

Bericht door USA_N »

Dat zal je zelf moeten uitvoeren bedoelt Martin.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Nog nergens, heb daar nog geen tijd voor gevonden. Even druk geweest met dit projectje voor komend weekend

Afbeelding
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

c-rails

Bericht door c-rails »

Zit wel snor daar. Rugdekking van de één na mooiste E-loc van de NS. :lol:
Met vriendelijke groet,
Cor

Jeroen

Bericht door Jeroen »

DTS schreef: 16 mar 2023, 22:50 Nog nergens, heb daar nog geen tijd voor gevonden. Even druk geweest met dit projectje voor komend weekend

Afbeelding
Sorry Martin, ff vergeten.
Ik kom helaas niet langs, precies dit weekend werken.
Geef maar een seintje als het voor elkaar is, heb er geen haast mee, genoeg andere "baan" klusjes.

Bedankt.

PS: ik weet niet of dit mag maar als je oude DB loks wil zien rijden:
https://www.westfalendampf.de/tagesfahrten/
https://www.westfalendampf.de/tagesfahr ... amsterdam/

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”