Enthousiast geworden door de resultaten van het maken van een aantal DE1 motorrijtuigen en daarna het maken van DE2 treinstellen, welke helaas nog niet kunnen rijden wegens een gebrek aan decoders. Alhoewel ik erover denk om de onderstellen met de nieuwe inzichten bij het ontwerpen van nieuwe onderstellen voor de DE3 deze te voorzien van verbeterde onderstellen. Kap van de DE3 besteld en eens kijken hoe we dit aan gaan pakken, eerste uitdaging is om net als in de DE1 en DE2 de ramen te voorzien van raamstijlen. Aan het tekenen geslagen en kijken tot hoever ik met mijn nieuwe 3d printer kan komen met betrekking tot de dikte van de raamstijlen. Een dikte van 0,2 mm is geen probleem voor de printer maar wel voor de hanteerbaarheid, dus toch gegaan voor een dikte van 0,25 mm met het onderstaande resultaat

Inzetdeel bestaat dus uit twee delen, het metalen frame met de kenmerkende schuifraampjes en een zwarte rand als imitatie van de rubberen rand.

Het ziet er zeer bemoedigend uit dus nu op naar de resterende 47 ramen.
Ook een nieuw onderstel getekend op basis van de Minitrix aandrijving en deze ligt nu uit te harden, ook hier wat extra fijne details in aan kunnen brengen waarvan later meer.
De drie bakken kunnen nu verder worden afgemaakt evenals de de onderstellen met de aandrijving. Ben nu bezig met het maken van een interieur en neem dan meteen de mogelijkheid mee om deze als steun voor de binnenverlichting te laten dienen.