Ik denk laten we maar wat opstarten in een schaal 1, weer eens wat anders dan dat grut in 1:160. Hetgeen overigens niet betekent dat er geen 1:160 meer wordt gebouwd in de toekomst, maar men wil wel eens een uitstapje maken. Dus hiervoor hebben we een ruimte van net iets onder 3,5 meter en ongeveer 50cm diepte. Momenteel heb ik provisorisch een baantje opgezet bestaande uit een paar wissels en wat rail materiaal om te kunnen rangeren en daarmee is gelijk ook een beetje de crux van het verhaal duidelijk.....Ergens in Zuid-Duitsland, rangeerbaantje, tijdvak rond 1984 met een thema dat waarschijnlijk (voor)stedelijk zal moeten worden.
Aangezien de grootte en het gewicht van het materieel zal er een deel van het oppervlak gebruikt worden als fiddle yard (waarschijnlijk met 3 sporen, elk ongeveer 1 meter in lengte) wat ongeveer genoeg is voor een V100 + een goederenwagen (of een rangeer loc/Köf met twee wagens). Verder denk ik aan een brouwerij en op het baantje zal een overweg moeten komen want die ligt al op de plank. Maar eerst maar eens de onderbouw en de techniek (Z21 bijvoorbeeld) ervoor bij elkaar sprokkelen over de komende maanden.

MvG
Robert