Modelspoorbaan Sankt Pankras

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Lekker bezig pik!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Afgelopen week 2 keer bij dat mannentje in Ermelo geweest, was toevallig 2 keer in de buurt. :D

De eerste keer een zooitje spullen gehaald en bestelt tbv de aankleding. Nog wat bovenleidingmasten erbij en we hebben alle masten geplaatst :D Dan kan ik de spul eens verzien van draad :o ;)

Nu is de zoolder nog 1 ontplofde boel, moet maar eens even opruimen, niet dus. Gewoon alle mik op de baan gooien en rijden. Maar als dat gedaan is, is het hopelijk wel netjes.

Maar de 2 keer dat ik bij dat drukke mannentje in Ermelo was, heb ik toevallig de minitrix 16087 opgehaald. Ik heb al 2 van die Baureihe 101 met Marklin hersenpannentjes hier uit elkaar liggen omdat ze niet willen willen rijden met een Minitrix, Doehler & Haasse of Rautenhaus breintje. Alle 3 hebben wel een dingen waarbij de sound ding van Marklin loopt te klooien.
Maar met de nieuwe 101 rijdt al 4 uur lang zonder problemen de IC zug. Rijdt wel, echter de ijk snelheid komt niet overeen met als die 5 wagons trekt op de baan, dus de snelheden aangepast zodat ze enigzins overeenkomen met de andere rijdende treinen.
Afbeelding

Maar ook eens een Zimo Mx622 breintje in de Baureihe 115 auto zug uitvoering gedaan, de nachtzug wagons van Lemke erachter en gaan

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin

Naast het aankleden ook, de lok verzameling rijdend krijgen :D , de volgende lok is ook week in bedrijf: Baureihe 146.0, Fleischmann 7324 uit 2007 met koersbord Aken met de dubbeldekkers Fleichmann 862809 en 862810 op sleep (ook met koersbord Aken).
Afbeelding

Eerdaags toch even het korte perron van Sankt Pancras storten, ballastbed afwerken, sporen poetsen, en dan de sporen 3 t/m 5 weer vrij geven, zodat ook de treinstellen weer gaan rijden :D

Marksintpancras
Site Admin

Al staat het hele land op zijn kop, op mijn modelbaan geen stikstof problematiek, geen hard werkende agrariërs die ergens voor gaan rijden. Een defecte lok of een op hol geslaagde besturingsoftware is het enigste wat hier op het baantje kan voorkomen.

Zo weer even een paar uurtjes gereden, van de wat oudere loks die ongeveer 20 jaar uit zijn knalt er wel eens een motortje uit elkaar :twisted: . Of er valt wel eens een onderdeeltje uit ervan af, jaja die baanschuivers :roll: en buffers zullen vast wel in die rijdende gele baanstofzuiger liggen. Dus die gaan de vitrine in om gefikst te worden, ff onderdelen lijst erbij en ticket maken (ohw ja, knal er ook geregeld dan een SB-motor in. Zijn in mijn ogen toch even wat mooier lopende motortjes dan die af-fabriek dingen). En dan weer in elkaar rommelen en weer prik op de motor en rijden maar.

Maar ook weer even een plaatje voor de Lars Scenery Fans :lol:
Afbeelding

Bij het groene met flesje pils, knal ik altijd van dat spul ertussen, mooie efffecten.

Maar nu weer wat foto's van het rijdende spul, de RE, RB, IC2 en zooit goederenloks rijden nu al weer 3 uur onafgebroken rond.
Deze 146 rijdt even RB met N-wagens rond.
Afbeelding

Nog een 146, deze is van minitrix, ook even voor een setje N-wagens
Afbeelding

Een 147 met de iC2:
Afbeelding

De Fleischmann soundlok uit 2004 (7 7236) met de nog een grote decoder in de dummy, de voorste heeft de motor. Knalt sinds afgelopen week de houttrein over de baan.

Afbeelding

Marksintpancras
Site Admin

Ach ja, nu het nog niet te warm is, en Max Verstappen rondjes rijdt, kan je het best GrandPrixradio op de box gooien, biertje erbij. Computertje starten, dat iTrainKoploperControl-programmatje starten, en op start drukken.

Vandaag even de goederentreinen aan de kant geparkeerd en flink de dubbeldekkers laten rijden. Er rijden hier 5 setjes rond. Twindexxs, IC2, SudOstBayernbahn, RE1 Aken, Dosto generatie3 setje.

Alles wat niet goed rijdt, of veel ontspoort (wat niet aan de rails ligt). Gaat de vitrine in of wordt gerepareerd. Met een verzameling van 26 jaar, en sommige modelen toch wel wat uurtjes op club banen heeft gereden zijn sommige motorisch toch versleten.

Maar nu even wat foto's van de DB 1616, vroeger veel in gezeten op de lijn Den Helder - Alkmaar, daarom nu op de baan in een moderne jasje:
Afbeelding

Binnenverlichting, is VVPtje met ledplakkertje warm wit.
Afbeelding

Marksintpancras
Site Admin

Sinds de zomer in het weekenden erg druk met de handbal van mijn dochter, tja ik ben van haar team coach en ook nog scheidsrechter bij de vereniging (bij gebrek aan beter :lol: ).

Daarnaast nog scheidsrechter bij de voetbal.

En dan heb je opeens bijna geen tijd meer voor die verdomde treintjes op zolder.

Maar gelukkig is het meeste al gereed, dus nog lekker wat scenery afmaken, en laatste stuk baanplan afmaken en dan is het kwestie van onderhouden en rijden :D . Dus komende winter kom ik wel weer door in het weekenden.

Maar onlangs kwam de baureihe 181.2 van Arnold bij de dealer via facebook voorbij. Omdat ik deze lok graag nog in de rode uitvoering wilde. Snel even op koop knop gedrukt en wat denk je, 2 dagen later staat de lok thuis op tafel. Met mijn vrouw er gillend naast van: wat heb jij nu gekocht??? dus doos open en zij snel de rekening uit de doos en ik snel de lok veilig stellen. Nadat ze was flauwgevallen na het zien van de rekening. Jaja, de lok is er wel eentje met sound. En uitgelegd dat de energierekening komend jaar nog met korting is :lol: mocht ik de lok toch houden. En dan eindelijk de lok op de baan en de lok in iTrain geschoten.

Nadat dat alles was gebeurd nu even wat foto's van de goed uitziende lok:
Afbeelding
Afbeelding

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Leuk verslag kerel, mooie loc ook!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Marksintpancras
Site Admin

:D ivm de troep even geen foto's van wat er gebouwd wordt :lol: , maar boven de laatste klimspiraal is het dichtgemaakt en het plan gemaakt.

Hier eindigt het 1 sporige dieselstrecke bij het het Domburgh im Allgau. Het plan omvat dat een station, we gaan dat stationtje van Ermelo eens ombouwen naar een DB stationtje.
Verder komt er een onderhoudsloods van Faller (nr 222107) voor de GTW, pendoline, Lint, Desiro. Wordt wel 2 aan elkaar en zag al dat we wat automatiseringsspul in gaan bouwen met betrekking licht en de deurtjes die open en dicht gaan. :roll: servo's op een OC32 of zoiets.
Verder moeten die dieseltjes ook wat et drinken hebben, dus een pomp zal er ook komen en wat parkeerspoortjes en dat is het.

Verder blijft er dus een hoekje open op die keerlus en wat moet hier dus komen, de kermis die ook al op mijn oude baan stond wordt hier op een afgetrapt dorpsgrasveld getrapt. Dit gaat me dochter vorm geven.

Dus het lijstje voor Sinterklaas en de kerstman is gemaakt: Peco wisseltjes, stationtje van modelhuisjessssss, faller loodsje, wat Dinamo puzzeltjes en volgend jaar is dit hoekje klaar.

Maar om de winter door te knallen met alleen regionaal verkehr, goederentreinen en een verdwaalde ICE en IC2 treinen is ook er saai. Nadat de Piko 101 goed is bevallen en er opeens op sociale media wat gekke piko loks voorbij kwamen van W13plus, toch even op de "kopen" knop gedrukt en 4 dagen later in huis. In de tussentijd ook even de digitale breintjes bij DTS bestelt, binnen een dag in huis. Top service @DTS :!: :D

En nu even wat foto's van de loks in speciale uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu genoeg trekkracht, fleischmann en de oude rocotjes hadden problemen om de IC trein 7 rijtuigen met binnenverlichting rond te trekken door de helixen, en minitrix geeft veel storing in de treinenloop. EN daarnaat dat er een 101 voor de Nurnbergexpress kan rijden ipv van baureihe 182.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Graag gedaan, mooie loks kerel!!!

Marksintpancras
Site Admin

:D Zo, dat Oranje heeft ook 2 in geschoten. Maar in die tussentijd van die saaie wedstrijd toch even kans gezien om wat te scenery te gaan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de hoofdspoorbaan naar de helix, rechts op de foto (de weg die je ziet, en het spoor dat over de brug gaat) gaat naar Domburgh im Allgrau.

De groenstrook is voornamelijk spul van ene meneer Lars van 't Hof, met een struikje van MBR model uit polen, dat is ook mooi spul dat MBR model. Had even wat spulletjes in Duitsland uit een winkeltje meegenomen om die struikjes te maken en wat bomen. Maar goed spul.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”