Millers Dale

Miller's Dale

Bericht door Miller's Dale »

Zo weer een kleine update.

Ik bouw mijn baan naar het voorbeeld in het echt. Naja na een voormalige spoorlijn in het echt. Hier zit dus ook 1 grote spoorbrug in verwerkt en die wilde ik toch wel graag ergens op de baan hebben.

Maar waar moest die komen want alles was al gepland en vol gepropt tot ik een idee kreeg. De lege ruimte voor de deur kon wel eens een mooie oplossing zijn. Dus na wat rekenen en tekenen hadden we een plan. Met de juiste maten naar de bouwmarkt en daarna aan de slag.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Al snel werd de ruwbouw zichtbaar. Het licjte multiplex zorgt voor een stevige module en tevens licht. Iets dat toch wel prettig is. Nadat de ruwbouw klaar was werd het tijd voor het spoor. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik koper plaat gebruik is me soldeer werk wat minder maar het werkt. Misschien binnenkort eens bij slijpen maar voor nu vind ik het wel best.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Binnenkort beginnen we aan de andere 2 sporen zodat er in theorie een trein kan rijden. Nu is dat praktisch niet haalbaar aangezien ik een deel van de baan nu de + en - moet omdraaien vanwege de oude situatie. Dat word dus een dag onder de baan zitten..

Voor de liefhebbers nog een linkje naar me nieuwste video op YouTube.

Baan 460cm X 260cm, Z21, megapoint control, Itrain 5, Era 6/7 British Railways

Miller's Dale

Zo na een lange radio stilte zijn we weer begonnen aan de baan. Heb in april mijn knieschijf gebroken waardoor werken in het treinenhonk geen optie was. Na een welverdiende shop vakantie in Engeland hebben we weer veel energie voor de baan.

Uiteraard ook met een volle tas thuis gekomen na we verschillende winkels bezocht hadden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn na veel wachten begonnen met het landschap op het optilbare gedeelte. Er moet nog veel gebeuren maar er zit progressie in het bouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik heb altijd veel projecten dus ben ook begonnen aan het verbeteren van mijn platforms. Was toch niet zo happy met mijn foamboard platforms dus toch maar de peco platforms.

Afbeelding

Afbeelding

Nu even bedenken hoe ik ze dicht ga maken. Of met plastic platen of vulmiddel

joopspoort

Bericht door joopspoort »

Het werk van de echte modelbouwer! Top!
Tip over dichtmaken, bergen of wanden maken: 5 mm staalgaas van de bouwmarkt (in elke vorm te plooien/knippen) en afwerken met verbandgips (te koop op internet bij diverse hobby/knutselzaken). Na een dag drogen: onverwoestbaar sterk en super dun.
De bergen en wanden op mijn baan staan er al bijna 50 jaar!
Groet,
Joop

Miller's Dale

joopspoort schreef:Het werk van de echte modelbouwer! Top!
Tip over dichtmaken, bergen of wanden maken: 5 mm staalgaas van de bouwmarkt (in elke vorm te plooien/knippen) en afwerken met verbandgips (te koop op internet bij diverse hobby/knutselzaken). Na een dag drogen: onverwoestbaar sterk en super dun.
De bergen en wanden op mijn baan staan er al bijna 50 jaar!
Das een goede tip,

Maar een deel van mijn heuvels moeten uitneembaar zijn dus kom je al snel terecht bij piepschuim

joopspoort

Bericht door joopspoort »

Tunnelingangen gemonteerd.jpg
Tunnelingangen gemonteerd.jpg (31.24 KiB) 861 keer bekeken
Tunnelingangen verwijderd.jpg
Tunnelingangen verwijderd.jpg (30.32 KiB) 861 keer bekeken
Zo kan het ook.
De bergwand tussen de tunnelingangen is superstijf.
Groet,
Joop

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”