Bij mij zien de Minitrix-wissels met geleidend hartstuk er inderdaad anders uit:

De geleidende verbindingen zitten aan de onderkant.
Nee, dan weet ik het niet. Misschien hen ik een nieuwere versie. Of heb je toch Fleischmann rails? Waarschijnlijk weet Martin Domburg dit wel.
Over de elektriche verbinding van het korte railstukje linksboven de stip:
Maar je kan toch ook de isolerende railverbinder vervangen door een geleidende? Dan wordt dat stukje rail van de wissel gewoon gevoed vanuit het blok van de rechter wissel. Dat blok wordt dan 21 mm langer, en de wissel 21 mm korter. Dan moet je wel weer de railverbinding met dat stukje van uit de linker wissel doorknippen of slijpen. Bij mijn wissels zit die verbinding met een koperbaan aan de onderkant. Zo te zien zijn de twee korte railstukkjes boven de witte stip niet met elkaar verbonden. Controleer dat nog eens. Anders werkt mijn oplossing niet.
Overigens. Dat korte railstukje zou een goede verbinding moeten hebben met de rail helemaal bovenaan de foto. Of die verbinding goed is kan je meten met een ohmmeter. De weerstand moet veel kleiner zijn dan 1 Ohm, als het goed is. Zo niet: die verbinding controleren.
Ik vind het trouwens wel gek dat linksonder de witte stip een geleidende railverbinding is en linksboven een isolerende. Dat betekent dat de wissels tot één blok met twee secties. Dat lijkt me wat vreemd/ Of heb ik het fout? Zo van een afstand redeneren is moeilijk. Maar de twee wissels moeten toch bij twee verschillende blokken horen?