Op dit nieuwe forum ga ik verder met een al lopende draad die ook op het BNLS en MSM forum loopt.
Lang geleden dus even af moeten stoffen. Letterlijk, de vitrine naast mijn kribje had aardig wat verzameld. Die vanmorgen maar weer eens gekuist, meer vanwege de nieuwe aanwinsten die erin moesten

De Cotton Belt dummy:

En de SP powered:

En met de al in mijn collectie aanwezige SP:

1,2 meter of fun, mooie combi he? Ik ben er iig heel blij mee

Mustang, 5 liter met ruim 400 pk...... bhoah! (y) 8) Dat zou ik wel willen hebben

De vitrine even gereorganiseerd en die ziet er nu zo uit:

Met onderin de GP38 en de Dah 8-40B:

Daarboven eerst de ATSF GP60 en GP60B, daarboven de SP GP60 met de Wanda petroleum wagon. Die moet er wel in vind ik, zij is het die mij dit allemaal laat doen

Daar weer boven de beide nieuwe GP60'ers, en als laatste de GP9, MP15 en Plymouth:

On top of the 0 world de SP caboose:

Open en bloot, eens kijken of hier minivitrines voor te koop zijn.... komt goed.
Tot mijn schrik (;D ) zijn het serieus 9 grote en 1 kleine loc.... 10 dus. Het begint een hobby te worden 8) Dat doet wel de overpeinzing wat ik wil, qua baan dus. Er zijn wel gedachten over wat zou kunnen in bestaande bakken maar echt goed ben ik daar nog niet uit. Zelf zou ik graag iets willen wat ik op een camping in Amerika zag in maart 2016, een overpass van een spoor (of sporen, dacht dat het er 2 waren) en daarvoor een situatie maken met industrie waar gerangeerd kan worden. De foto's zijn meer voor het idee:

En een screenshot uit een filmpje dat ik daar gemaakt had:

Het zijn nog maar prille ideeen maar een rondloper met wat vaste treinen en een niveau lager gewoon lekker rangeren is wel een aantrekkelijk idee als tentoonstellingsbaan. Enige nadeel is dat je veel materieel mee moet slepen en dat zo'n baan best groot gaat worden. Het kan dan wel zo gemaakt worden dat de bakken alleen als rangeerbaan gebruikt kunnen worden, bv thuis.
In uitvoering denk ik dan aan kant en klaar railmateriaal boven (Lenz/Peco/Atlas) en het handgelegde spul beneden voor het broodnodige detail. Maar ook dat moet nog beter uitgewerkt worden.
Moet daar nog eens goed over brainstormen met mijzelf