Håverud in schaal N

Erwin

Håverud in schaal N

Bericht door Erwin »

Ik bouw alweer een jaartje of 5 (in een (te) laag tempo :? ) aan een Zweedse modelspoorbaan "Håverud in N".

Het voorbeeld is een bestaand sluizencomplex bij het dorpje Håverud. Hier gaan zowel een autoweg, als spoorbaantje over het sluizencomplex met aquaduct.

Toen ik hier 30 jaar geleden voor het eerst was, dacht ik gelijk dit is een mooi thema voor een modelspoorbaan.
Verschillende objecten zijn precies nagebouwd, andere benaderen de Zweedse sfeer :)

Hierbij wat foto's van hoe het er nu bij staat ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Christ

Bericht door Christ »

Wat een heerlijke sfeer heb je hier neergezet. Maar ook, wat een ruimte voor een baan 8-)

Michaël

Bericht door Michaël »

Erwin ik vind dat je al heel wat hebt gebouwd in de afgelopen jaren, zie er goed uit. Ga zo door mooie sfeer zet je zo neer
2-rail DCC, Lissy, NMBS, landschapsbouw, lijn 154

joopspoort

Bericht door joopspoort »

Pracht complex Erwin en heel mooi scenery werk! Top!
Wat zijn je baan afmetingen? (ongeveer).
Groet,
Joop

Erwin

Bericht door Erwin »

Christ schreef: 06 jul 2022, 11:45 Wat een heerlijke sfeer heb je hier neergezet. Maar ook, wat een ruimte voor een baan 8-)
Bedankt voor je compliment.

Voor deze baan heb ik inderdaad lekker de ruimte.
Een leegstaande kantoorunit van 250m2 waar we ook aan ons Moezel Wijnbaan project bouwen ( lengte 18,5 mtr).
Ook op dit forum is daar info over te vinden, zo dadelijk weer eens updaten ;)

Afbeelding

Erwin

Bericht door Erwin »

Michaël schreef: 06 jul 2022, 18:07 Erwin ik vind dat je al heel wat hebt gebouwd in de afgelopen jaren, zie er goed uit. Ga zo door mooie sfeer zet je zo neer
Bedankt voor je compliment, de sfeer is eigenlijk het belangrijkste aspect van deze module baan.

Erwin

Bericht door Erwin »

joopspoort schreef: 06 jul 2022, 21:32 Pracht complex Erwin en heel mooi scenery werk! Top!
Wat zijn je baan afmetingen? (ongeveer).
Bedankt voor je compliment.

De baan is een (hoekig) ovaal, de bedoeling is dat je er omheen kan lopen en zo het landschap van hoog naar laag en van laag naar hoog kunt bekijken.
De lengte van de aangeklede baan excl. keerlussen is 6 mtr (met keerlussen 8,4 mtr) en het breedste punt van het 'ovaal' is 1,9 mtr.

Afbeelding

Afbeelding

GND

Bericht door GND »

Wow, wat een mooie baan!
Ik was daar voor het eerst in 1985 en was meteen onder de indruk. Later weer terug geweest, het blijft mooi.

Dank voor het delen van de foto's.

Groet,

Willem (a.k.a. GND)
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”