Trein stopt in blok 4.2 - Dinamo aansturing

Heuficus

Trein stopt in blok 4.2 - Dinamo aansturing

Bericht door Heuficus »

L.S,

Ik heb een startset gekocht voor het dinamo systeem. Met hulp van de handleidingen en het stappenplan hebben we reeds het een en ander werkend gekregen. Na elke stap hebben we de nodige tests gedaan. We constateren dat we meldingen hebben op elk stuk van de baan. De loc reageert ook op commando's voor het rijden en de verlichting. bij het routeren van blok 3 naar blok 4 stopt de loc in sectie 4.2. De wissel wordt gevoed vanuit blok 4 en is aangesloten op ingang 3.1 van de TM44 (feitelijk 4.1 als je begint te tellen bij 1). Sectie 4.2 van de baan is dus aangesloten op aansluiting 3.2 van de TM44 etc etc.

Alle instellingen die we gedaan hebben in iTrain zijn af te lezen in de bijlage. In onze ogen hebben we de blokken correct aangesloten, aangezien we in de terugmeldmonitor netjes de secties één voor één zien oplichten. Wissels werken op de OC 32. Terugmelders en isolaties zijn gecheckt. Seinen zijn gedefinieerd. Loc heeft een adres en offset. We kunnen de loc geen snelheidsmeting geven als de loc niet een volle ronde kan rijden.

Waar zien we iets over het hoofd? Hebben we de blokken toch verkeerd aangesloten.

Meet vriendelijke groet
Rob van den Heuvel en Pascal van den Heuvel
Bijlagen
Testbaan Rob.zip
(4.26 KiB) 111 keer gedownload

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Hoi Rob,

Je hebt de set bij ons aangeschaft, deze vraag kan je het beste stellen via onze helpdesk.

https://domburgtrainsupport.nl/helpdesk

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Beste Rob en Pascal,

Ik heb even in het iTrain bestand gekeken, en ook de "droog" gereden. Dit ging zonder enige belemmering. De trein kon ik steeds rondjes laten rijden, over alle sporen.

Wat raadzaam is: OFFLINE (dus niet in iTrain Dinamo systeem aanzetten) even naar de "Toon --> Terugmeldmonitor --> Dinamo .... " te gaan en even alles wat blauw is op wit zetten als er toevallig eentje blauw is (blauw betekent geactiveerd) en als er geen trein op de baan staat het Dinamo systeem aanzetten, de trein erop zetten en dan rijden.
Mocht dan het probleem zich voor blijven doen, en de snelheidsmeter in iTrain geeft aan dat de trein dient te rijden, echter op de baan is de trein stilgevallen. Dan is het mogelijk een aansluit probleem. Even de draadjes nalopen, van de betreffende sectie, en als daar geen fout in te ontdekken is. Dan heel de Helpdesk inschakelen van de winkelier waar je het Dinamo systeem gekocht hebt. :lol: zal wel DTS zijn.

Met het aangeleverdeiTrain bestand en achter mijn beeldscherm kan ik het probleem niet oplossen :(
Met vriendelijke groet, Mark

Heuficus

Bericht door Heuficus »

Het 'probleem' is geplaatst op de domburg train support helpdesk. Het is mogelijk geen probleem, maar een stukje ontbrekende kennis, waar we met de handleidingen er langs (nog) niet uitkomen. Ik weet zeker dat Martin ons verder kan helpen.

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”