De baan zonder naam.....

Kpijls
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:10
Contacteer:

Bericht door Kpijls »

Ronaldp schreef: 06 dec 2021, 20:45 De houten helix.
Zelf gezaagd? Of laten laseren?

Mvg ronald
Deze heb ik laten maken. Je kan eens kijken bij Makers Eindhoven, die maken ze ook met de laser.

https://makerseindhoven.nl/

Grtz Kevin

Ronaldp
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:36

Bericht door Ronaldp »

Had al zo vermoeden.
Met de hand krijg ik zo nooit zo netjes.

Mvg ronald

Chernobyl
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2021, 09:23

Bericht door Chernobyl »

Met wat oefenen en met de goede hulpmiddelen kan je het ook zelf.
Werkt goed

Kpijls
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:10
Contacteer:

Bericht door Kpijls »

Schijnbaar ben ik toch ontzettend lief geweest afgelopen jaar 🤣😁👌🏻 #dankjewelkerstman
Bijlagen
kerst.jpg
kerst.jpg (417.86 KiB) 746 keer bekeken

Momfer
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2021, 21:36
Locatie: Zwolle

Bericht door Momfer »

Mooie aanwinsten. Maak er wat moois van!
Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC++ Ex | Arduino Mega 2560 | Deek-Robot Motorshield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan

Kpijls
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:10
Contacteer:

Bericht door Kpijls »

Goedemiddag allemaal op deze " koude & druilerige " zondag... Na een tijdje afwezigheid na de kerstdagen, wederom een kleine update omtrent de bouw van mijn baan... Wat hebben we zoal gedaan..

1. Het frame voor de zuidzijde is reeds deels gemonteerd. Nog een klein stukje & dan zit de zuidzijde ook " op zijn plek ". ( Foto 1 )
2. We hebben verlichting aangebracht door de hele benedenetage welke gaat dienen als schaduwstation Noord & Zuid. ( foto 2, let niet op de " rotzooi " :lol: )
3. De eerste 2 raillengte van schaduwstation Noord ( ijkspoor & schaduwspoor 1A/1B ) liggen op hun plek, met de benodigde bekabeling. ( Foto 3 )
4. Daarnaast hebben we aan de onderzijde van de tafel al enkele kabelgoten bevestigd, om de bekabeling door te voeren naar hun bestemming. ( Foto 4 )

Nog een fijne zondag gewenst & binnenkort volgt weer een nieuwe update...

grtz Kevin
Bijlagen
Frame zuidzijde.jpg
Frame zuidzijde.jpg (520.75 KiB) 619 keer bekeken
Verlichting schaduwstations.jpg
Verlichting schaduwstations.jpg (210.3 KiB) 619 keer bekeken
ijkspoor en spoor 1 schaduwstation Noord.jpg
ijkspoor en spoor 1 schaduwstation Noord.jpg (190.59 KiB) 619 keer bekeken
Kabelgoten.jpg
Kabelgoten.jpg (191.05 KiB) 619 keer bekeken

GND
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 aug 2021, 15:34

Bericht door GND »

Goed werk !
Ik vind het ook goed dat je labels plaatst.
Dat maakt over een paar jaar het eventuele fout zoeken een stuk gemakkelijker !

Succes !

GND (a.k.a. Willem)

Kpijls
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:10
Contacteer:

Bericht door Kpijls »

Hoi Allen,

hierbij weer een korte update vanuit mijn zijde... Helaas bleek ik " niet tevreden " te zijn met de keuze voor C-rail & bleef het mij om de een/andere reden een beetje prikkelen/irriteren, waardoor ik besloten heb om toch ook in het schaduwstation te kiezen voor Marklin K-rail, welke ook in het zichtveld komt te liggen. Dus...... de reeds gelegde rails losmaken & vervangen voor K-rail ( gelukkig was ik nog niet super ver met leggen :P ).

Nu dus binnenkort opnieuw beginnen met de aanleg van de sporen.. Wel alvast de rail ( die ik reeds heb ) eens los gelegd om te bekijken hoe het enigszins uit komt te zien :D :thumbup: Binnenkort dus meer...

Grtz Kevin
Bijlagen
K-rail (1).jpg
K-rail (1).jpg (305.88 KiB) 369 keer bekeken

mphoi
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:45

Bericht door mphoi »

Hallo Kevin,

Dat is wel even een omschakeling. Zoiets heb ik in 1975 gedaan door van M-rails naar K-rails (2100-serie) te gaan. Vanaf 2015 ben ik alles gaan renoveren naar de 2200-serie. Die heeft volprofiel. Daarbij worden de bogen met minimaal een straal van 500 mm (2241) gebruikt. De overgangsbogen zijn 2274. Ook worden uitsluitend slanke wissels en slanke Engelse wissels toegepast. Daardoor zijn die wissels ook geschikt voor een bezetmelding.
Met vr. gr.,
Martin Hornis
H0 3-rail; iTrain Pro; Intellibox I; OC32's; bezetmelders van eigen makelij.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”