Ik wil digitaal gaan rijden en heb mijn oog laten vallen op Dinamo in combi met iTrain. Ben van beroep IT'er. En verder hou ik wel van een uitdaging.
Ik heb ruimte tot mijn beschikking van 3 meter lang en 105 cm breed, werkhoogte 110 cm.
Om niet direct teveel hooi op de vork te nemen heb ik het plan om te starten met een test baantje van 180 cm lang, 85 cm breed (werkhoogte 80 cm).
De zolder is inmiddels redelijk opgeruimd mijn testbaantje kan daar al mooi staan. Dus het plan is om hiermee te starten Q1 2022. Oftewel binnenkort.
De grotere baan zal nog even moeten wachten, lente/begin van de zomer gaan we het huis verbouwen, vloerverwarming, nieuwe ketel etc en dan laat ik direct een radiator op zolder verplaatsen zodat de volledige 3 meter lengte vrij komt. Mocht de testbaan een succes worden dan kan het grotere werk van start. Maar eerst maar eens een test.
Ik heb even een test baantje getekend in Anyrail. Zal wel niet helemaal goed kloppen qua schaal, ben nog niet goed bekend met Anyrail.
Ik wil alles gaan schakelen zoals ik hier op het forum ook lees. Servo's voor de wissels incl relais. En blokken met relais voeden. Qua rails lees ik op diverse fora goede verhalen over Peco 55, dus dat is de bedoeling. Ik heb al blokken ingetekend en was benieuwd of ik hiermee een beetje op de goede weg ben.
Wissels behoren niet tot een blok maar voed je vanuit de aanrij richting daarom van dezelfde kleur voorzien als het blok van waaruit ik ze wil gaan voeden. Verder ben ik me al wat aan het inlezen her en der mbt configuratie en schakelingen. Dit heb ik nog niet uitgetekend met deze baan maar het is de bedoeling dat deze week ook ff te doen.
En natuurlijk heb ik al flink lopen rond klikken in een bepaalde webshop en bijbehorende website en Youtube