Modelbaan Ronald - N spoor en Dinamo

patrick67

Bericht door patrick67 »

dank je mark voor de info , sorry ronald voor de inbreuk op jou draadje
gr. patrick

rthuinte

Bericht door rthuinte »

patrick67 schreef:dank je mark voor de info , sorry ronald voor de inbreuk op jou draadje
gr. patrick
Geen enkel probleem, dat vind ik juist de bedoeling van zo'n forum en hier leer ik ook weer veel van!!
Laatst gewijzigd door rthuinte op 18 jan 2022, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas

Bericht door Bas »

Mooi project!! Ga ik volgen!

rthuinte

Bericht door rthuinte »

EVEN WAT ANDERS:

De afgelopen avonden weer een beetje aan het lijmen geweest met de spiraal. Daarnaast maar blijven controleren of het hellingspercentage binnen de perken blijft en komen we nog goed uit qua begin - en eindpunt. Qua gedachtes werd het tussendoor even tijd voor wat anders, dus...

1. Even een gat gemaakt in mijn tafel, waar ik uiteindelijk middels een lade straks mijn laptop kan plaatsen.

Afbeelding

2. Een oud keukendoekrekje maar even qua functie omgezet naar een dradenrek. Meteen maar even een paar doosjes omgezet naar haspel (als je zo aan het rollen bent zit er toch wel veel draad in zo'n doosje Afbeelding).

Afbeelding

3. Even wat materiaal bestelt om de flexrails straks te verbinden en makkelijk op hun plek te houden. Aangezien ik de baan in delen moet gaan bouwen dacht ik ook maar 2 stootblokken aan te schaffen zodat mijn trein niet per ongeluk uit de rail rijd, echter dit lijken me meer show modellen, dan dat het echt een trein tegen gaat houden Afbeelding

Afbeelding

4. Alvast een overzichtje gemaakt van de bedrading qua dikte en kleur, zodat ik hier niet meer over na hoef te denken (wat op papier staat, kan weg uit mijn gedachten Afbeelding).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rthuinte op 12 jan 2022, 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Roel

Bericht door Roel »

Je hebt in ieder geval de afstandsmal :lol:
Die dradentrekker/houder wel slim bedacht

rthuinte

Bericht door rthuinte »

Roel schreef:Je hebt in ieder geval de afstandsmal Afbeelding
Die dradentrekker/houder wel slim bedacht
Inderdaad Roel, leek me wel een handig hulpmiddel zo'n mal en kost ook niet de hele wereld! AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door rthuinte op 18 jan 2022, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

rthuinte

Bericht door rthuinte »

KURK LEGGEN - Oefening baart kunstAfbeelding

Ondertussen wat hulp van mijn vader gekregen voor het in elkaar lijmen van de onderdelen voor de spiraal. Hij heeft ondertussen al 4 rondes gereed. En gaf vandaag aan dat mijn moeder morgenavond 2 dames op bezoek kreeg en of hij niet alstublieft bij mij langs mocht komen. AfbeeldingAfbeelding

Het plan is om morgenavond dan te gebruiken om het kurk op de 4 rondes van de spiraal te lijmen. Nu leek het mij verstandig om alvast even te oefenen.

Alle modules maar eens even voorzien van een nummer. NL-13, Nederlandse deel, laag 1 (schaduwstation is laag 0) en dan module 3. Even aangeven wat de voorkant is en zo weet ik zeker dat ze altijd op de goede plek terug komen.

Afbeelding

Vervolgens aan het einde van het schaduw station de keerlus getekend. Dan kunnen de beide platen daarnaast in het geheel met kurk worden bekleed voor het schaduwstation, aangezien daar alle opstelsporen komen.

Afbeelding

Kurk gesneden, flink lijmen en dan veel gewicht erop. Morgen maar eens kijken of het vast zit.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rthuinte op 16 jan 2022, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Roel

Bericht door Roel »

En dan gaat het snel opeens!

rthuinte

Bericht door rthuinte »

Inderdaad. Langzaam aan gaan we richting het leggen van de eerste rails.

Ondertussen al een flinke restpartij rails binnen gekregen. Dat is dan weer het voordeel dat de basis nog niet gereed is. Je kunt het internet en beetje afspeuren... AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

De eerste restpartij kan ik mooi het buigen van de rails oefenen (zijn wat kleinere stukken, die er op zich redelijk uitzien). De overige dozen zijn nog nieuwe rails.

Afbeelding

Bij toeval had iemand ook nog een ongebruikte ballasthulp liggen. Best wel een gefriemel om het bakje in elkaar te zetten. Nu maar afwachten of het ook daadwerkelijk een hulp is bij het ballasten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rthuinte op 18 jan 2022, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Bas

Bericht door Bas »

Schiet mooi op zo. Mooi verslag om ook het stuk met de helix te volgen.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”