Zo vlak voor de Kerstdagen weer wat tijd vrij kunnen maken om verder te gaan met de bouw van de modelbaan. Dat topic zal ik binnenkort weer eens updaten.
Ik ben momenteel bezig met het stationsgebied en vanwege ruimte (lees: lengtegebrek) had ik 2 oplossingen bedacht om een gevarieerd treinverloop te creëren.
Oplossing 1
3 Engelse wissels

Oplossing 2
Scissor

Het gaat er in dit geval om dat alle 6 de sporen in beide richtingen te bereiken zijn.
Qua lengte is de oplossing met de Engelse wissels veruit het beste. Het scheelt bijna 20cm per kant aan ruimte t.o.v. de scissor. De scissor is echter in mijn ogen wat natuurgetrouwer.
Ik ben er dus niet helemaal uit dus ben ik aan het kijken hoe e.e.a. aan te sluiten. Ik focus mij hier even op de scissor en daar heb ik een beetje hulp bij nodig. Ik snap dat het rechter relais de hartstukpolarisatie is i.c.m. de servo's (oc32 n+16). Wat ik niet helemaal snap is het linker relais en hoe deze van adres te voorzien zodat hij past in het schakelen.
Hoe teken ik de scissor in iTrain? 4 losse wissels en een kruis? Allen met een eigen adres?
Het aansluitschema is duidelijk, echter de juiste adressering krijg ik niet helder.
Kunnen jullie mij hiermee op weg helpen?