Waar ga ik aan beginnen...
Al maanden stel ik mezelf de vraag, ga ik het doen? Scenery, en dan wel van dusdanig niveau dat ik in het Modelbouwers Collectief niet word uitgelachen
Nadeel van samenwerken met professionele modelbouwers is dat jeconstant blootgesteld word aan een enorm hoog niveau van modelbouwen. Daar waar ik dan misschien aardig mijn kunstje kan als het komt op bouwen.... aankleden ben ik echt wel een broekie. De scenery die we op Omroep Max hebben gemaakt is voor mij echt de eerste stapjes van de draadjes in het groene licht.
Maar nu trek ik de stoute schoenen aan en ga me er gewoon aan wagen: Zelfbouw tunnelportaal
Waarom: omdat de standaard portalen makkelijk en saai zijn
Weet je het heel zeker: Nee
Ga je het redden: Dat zien we later wel, ik kan altijd nog terug grijpen op een Noch portaal voorzien van vieze washes en poeders.
Wat gaan we doen:
Lahntalbahn Weilburger Tunnel
SNEA_20130801_9 by
Martin Domburg, on Flickr
Bron Wikipedia
Ik ben erg fan van deze tunnel en mag graag de beelden zien van de bomen die sluiten en het tot het laatst moment een totale verassing blijft wat er tevoorschijn komt.
Zo, nu ik de lat weer eens veel te hoog leg, hoop ik een flinke groei te krijgen in de scenery skills. En als het lukt dan heb ik dat toch maar mooi gemaakt.
Hoe ga ik het aanpakken:
Ik heb veel filmpjes bestudeerd, meegekeken met andere modelbouwers en zo een beetje mijn eigen idee opgedaan.
Het onderdeel waar het omgaat:
20211221_120708 by
Martin Domburg, on Flickr
Zeg nou eerlijk, zo'n standaard portaal is echt geen gezicht zo.
Ik wil het portaal gaan opbouwen uit een combinatie van EPS, Forex en karton.
Als jullie klaar zijn voor een stukje enorm vallen, weer opstaan en zelfspot, blijf dan hangen. Dit gaat wel weer even duren