Ijkspoor voor iTrain

Vragen over de besturingsoftware iTrain
Belgaboy

Ijkspoor voor iTrain

Bericht door Belgaboy »

Hoi,

Ik heb met veel interesse de tutorial gelezen “ ijken en inregelen van locs in iTrain”.Ik vind het een klaar en duidelijk document waarvoor dank Martin 😉

Ik zou opteren voor het systeem met centrale melder (werd ook aanbevolen) waarbij de centrale melder een lengte gaat krijgen van zo’n 20 cm en ik had gedacht aan een SL 300 flexrail aan beide zijden ( 93 cm uitloop)
Nu stel ik mij de vraag of dit voldoende is voor een treinstel van 46 cm lang? Kan die gestopt geraken na de meting op stap 28? Voor een enkele loc zal het voldoende zijn maar ook voor een treinstel? Of adviseren jullie om de uitloop langer te maken?

Alvast bedankt voor de suggesties.

Mvg
Patrick
Little Swiss N baan, ESU ECoS II, Loconet bezetmelders, Peco rail, iTrain 5

Henk

Bericht door Henk »

Hoi Patrick,

Kwestie van testen (en eventueel een sprintje trekken :mrgreen: ). Het zal er mede van af hangen hoe je de rem instellingen van de decoder hebt ingeregeld.

Zelf heb ik gekozen voor de dubbele lengte aan weerszijden (2x92), zit ik altijd goed met alle treinstellen.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Belgaboy

Bericht door Belgaboy »

Ik heb nog een bijkomed vraagje.

Ik heb ook nog een stukje programmeerspoor dat ik zou kunnen aansluiten aan de ijkbaan om zo de lengte te vergroten.
Moet ik dan bij snelheidsmetingen de stekker van het programmeerspoor uit de ECoS trekken (en enkel de aansluitingen van de drie secties gebruiken)? en omgekeerd bij programeren de secties van de ijkbaan losmaken?
Of kunnen deze mooi samen aangesloten blijven?

Mvg
Patrick

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Nooit de twee combineren op 1 spoor.

Dan blaas je de booster op.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Belgaboy

Bericht door Belgaboy »

Ok, duidelijk.

Dank je wel.

Plaats reactie

Terug naar “iTrain”