Kunnen we on topic blijven......mijn loc probleem is geen ATF probleem maar meer een krachtprobleem bij het starten als de locs moeten duwen.
Dus ik zoek naar een decoder oplossing lijkt mij.
Locs( DCC) hebben na richting wissel soms een zetje nodig
Edwin. Dit is wel een goeie vraag waar nog geen antwoord op gegeven is. Als je andere decoders gaat proberen: ga dan naar Doehler-haass of zimo.Marksintpancras schreef: 25 okt 2021, 14:24 Edwin,
Een andere decoder lost het probleem niet zomaar op.
Voordat je de lok een zetje geeft, brand de verlichting nog??? Zo ja, dan licht aan decoder. Bij "nee" ligt het aan de stroomafname van de lok.
Trouwens, de kuehn N025 gebruikt nog een lage frequentie motoraansturing, een nieuwere decoder loopt de motor meestal beter ivm hogere frequentie (hertz) motoraansturing.
met vriendelijke groet, Joost.
Trek nou eerst die decoders er eens uit en kijk of die locs analoog goed rijden. Ik vermoed toch iets mechanisch. En als dat niet in orde is heeft een andere decoder geen zin. Ook dat zijn geen wonderdingen die het rijden ineens probleemloos makenEdwinB schreef: 25 okt 2021, 17:10 Kunnen we on topic blijven......mijn loc probleem is geen ATF probleem maar meer een krachtprobleem bij het starten als de locs moeten duwen.
Dus ik zoek naar een decoder oplossing lijkt mij.

Be yourself!
-
Edwin ik zit in een andere richting te denken voor de mogelijke oorzaak.
Je zegt dat je lokjes veel 1 richting op rijden. Dan slijten de koolborstels éénzijdig in. Ga je van richting wisselen zou het kunnen zijn dat de kooltjes even een contact hebben met de collector. Na een zetje loopt het weer.
Advies pleeg onderhoud aan 1 van je modellen die het euvel vertoond. Collector goed schoonmaken en nieuwe kooltjes er in.
Kijk dan of het model het wel goed richting keert.
Mvg, Johan.
P.s. niet geschoten is altijd mis
Je zegt dat je lokjes veel 1 richting op rijden. Dan slijten de koolborstels éénzijdig in. Ga je van richting wisselen zou het kunnen zijn dat de kooltjes even een contact hebben met de collector. Na een zetje loopt het weer.
Advies pleeg onderhoud aan 1 van je modellen die het euvel vertoond. Collector goed schoonmaken en nieuwe kooltjes er in.
Mvg, Johan.

Johan,
Dat is inderdaad een goede tip. Thx gaan we doen.
gr. Edwin
Dat is inderdaad een goede tip. Thx gaan we doen.
gr. Edwin
Johan heeft het bij het goede staartje gepakt. Meestal is de slijtage van de borstels hier de oorzaak van.Blausee-Mitholz schreef:Edwin ik zit in een andere richting te denken voor de mogelijke oorzaak.
Mvg, Johan.
Wissel ze onderling eens om, of vervang ze voor nieuwe. Heel vaak helpt dat.
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ik heb de borstels gewisseld en locs laten inrijden. Euvel is verholpen. Thx all!
gr. Edwin
gr. Edwin
Nice!!!!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet