Ik heb dit jaar ergens de Minitrix 16234 gekocht en ben er inmiddels is aan toegekomen om deze te programmeren en te gaan ijken in iTrain
Echter lukt het me niet helemaal om de decoder te programmeren.
Ik doe dit via de App van de Z21.
CV1 op 18 ingesteld.
CV2 op 8 ingesteld.
CV3 op 1 ingesteld.
CV4 op 1 ingesteld.
CV5 stond op 60 en dacht ik in te stellen op 150 om is te kijken wat dat zou doen met de max snelheid maar hoger dan 120 instellen lukt om de een of andere reden niet.
CV6 uitlezen lukt niet eens, dan krijg ik geen resultaat.
Ik doe vast iets verkeerd of ik zou me meer moeten inlezen in de manual van deze decoder maar ik dacht laat ik het hier is plaatsen om te horen of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik rij DCC
Nu heb ik in de bijgevoegde handleiding inmiddels nu ik dit schrijf gelezen dat de max waarde van CV5 tussen de 0 - 127 moet liggen, dat verklaart waarom ik hem kennelijk niet op 130 kon zetten bv.
Vermoedelijk werkt de decoder in dit type loc dus anders als dat ik normaal gewend ben van een Kuehn N45 bijvoorbeeld.
Anyway alle input is welkom.
@ Martin, hij komt bij DTS vandaan maar ik denk ik plaats het topic hier op het forum. Dan kan iedereen meelezen / reageren.
Minitrix 16234 CV programmeren
-
- Site Admin
In deze lok zit af fabriek een minitrix decoder, deze is beperkt instelbaar.
Ik vervang persoonlijk de decoder door een Doehler en Haasse, sound zit bij minitrix niet op de decoder maar op de printplaat.
Rautenhaus decoder wordt ook door vele minitrix rijders gebruikt, echter deze niet bij DTS verkrijgbaar.
Kijk eens bij https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=274
met betrekking minitrix loks.
Ik vervang persoonlijk de decoder door een Doehler en Haasse, sound zit bij minitrix niet op de decoder maar op de printplaat.
Rautenhaus decoder wordt ook door vele minitrix rijders gebruikt, echter deze niet bij DTS verkrijgbaar.
Kijk eens bij https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=274
met betrekking minitrix loks.
Met vriendelijke groet, Mark
Minitrix gebruikt(e) decoders van doehler-haass die aangepaste Firmware er op kregen.
Tegenwoordig gebruiken ze märklin huis eigen troep.
(evenals rautenhaus decoders ook grotendeels doehler-haass decoders met custum Firmware zijn)
Maar dat eerste is een goede reden waarom je cv5 en cv6 niet zo kunt programmeren als een kühn n45). Doehler-haass heeft dat namelijk zo bepaald.
Cv6 bestaat bij D&H namelijk niet. En cv5 gaat niet verder als 127.
Mocht je meer informatie willen download dan even de handleiding van de doehler-haass dh10c.
Tegenwoordig gebruiken ze märklin huis eigen troep.
(evenals rautenhaus decoders ook grotendeels doehler-haass decoders met custum Firmware zijn)
Maar dat eerste is een goede reden waarom je cv5 en cv6 niet zo kunt programmeren als een kühn n45). Doehler-haass heeft dat namelijk zo bepaald.
Cv6 bestaat bij D&H namelijk niet. En cv5 gaat niet verder als 127.
Mocht je meer informatie willen download dan even de handleiding van de doehler-haass dh10c.
met vriendelijke groet, Joost.
Bedankt voor de reacties.
Doet me denken of ik de decoder gewoon niet moet vervangen voor een wat meer voor mij gangbaar model.
Doet me denken of ik de decoder gewoon niet moet vervangen voor een wat meer voor mij gangbaar model.
Ik zou niet weten waarom. Zolang alles prima rijdt en doet is er toch geen enkele reden voor?
met vriendelijke groet, Joost.