functie decoder inbouwen

boemel

functie decoder inbouwen

Bericht door boemel »

Hallo,

Ik heb een fleischmann stuurstandwagen waar ik een functiedecoder wil inbouwen .
hoe moet ik dat doen , want de print met verlichting heeft een blauwe en zwarte draad.
uit de schema`s die ik heb tel ik drie draden voor het aansluiten van de verlichting.

Gr Jan

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Beste Jan,

welke fleischmann stuurstand, (artikelnr graag) wil jij ombouwen??? Dit omdat in sommige stuurstanden van fleischmann anders in elkaar kunnen zitten, denk aan de Modus stuurstand.

De print die er nu in zit, waar de 2 draden opzitten is voor analoog, deze heeft 4 eilandjes, als je de huidige draden desoldeer dan worden ze zichtbaar.

Hierbij een aansluit schema:
Afbeelding

aan dan komt het er zo uit te zien:
Afbeelding

Advies bij inbouw te gebruiken is een functiedecoder ZIMO MX685 of een Doehler & Haasse omdat deze uit te lezen zijn.
Stop je er een bijvoorbeeld eentje van esu erin, dan kan je wel schrijven maar kan je nooit de instellingen van jouw decoder terug lezen. ( :idea: daar zijn wel trucjes voor, echter dat is vrij omslachtig naar mijn mening) :D
Met vriendelijke groet, Mark

boemel

Bericht door boemel »

Hallo mark,

het gaat om fleischmann stuurstand met nummer 8175k.

Gr Jan

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Jan,

De afbeeldingen zijn van de 8175k, als je de print even goed bekijkt, de zwarte blokjes zijn R1 en R2, moet je er uit komen.
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”