SL-E394F Peco lange kruising

Rien

SL-E394F Peco lange kruising

Bericht door Rien »

Wie kan mij vertellen hoe deze kruising met puntstuk polarisatie aan te sluiten zie bijgevoegd plaatje. Zoals je ziet lopen de railaansluitingen niet parallel ik bedoel daarmee de plus en de min oftewel de A en B kant van de aan te sluiten rails
SL-E394F Peco 1.jpg
SL-E394F Peco 1.jpg (38.24 KiB) 1560 keer bekeken
.

m.v.g. Rien Ridderhof
M.v.g.
Rien

Marksintpancras
Site Admin

Bericht door Marksintpancras »

Beste Rien,

Ik heb deze wissel ook op mijn baan Sankt Pankras. Ik rij met Dinamo icm iTrain. Hierdoor heb ik hem via relais schakelingen aangesloten.

https://in05.hostcontrol.com/resources/ ... Dinamo.pdf

Pagina 15 heb ik gebruikt voor deze wissel.
Met vriendelijke groet, Mark

Rien

Bericht door Rien »

Hallo Mark?

De wissel die jij beschrijft en hebt aangesloten is een scissor en niet een "normale" kruising daarbij worden de sporen in dezelfde richting bereden, Mijn situatie is een kruising met electrofrog aansluitingen die ik gebruiken wil in een kruising die in tegenovergestelde (in 2) richtingen bereden wordt, Daar zit volgens mij het probleem met de elctrofrog aansluitingen, deze kunnen niet op de normale manier aangesloten worden mijnsinziens. Daar zoek ik dus een oplossing voor.

Groetjes Rien
M.v.g.
Rien

Marksintpancras
Site Admin

Hey Rien,

Sorry, haalde de verkeerder wissel voor mijn geest.
Met relais schakelingen kom je een heel eind. Hierbij de schakeling die voor de PECO 394:
Afbeelding

Aan 1 dubbele relais schakeling heb jij genoeg.

Rien

Bericht door Rien »

Hallo M.

Je oplossing is toch mijn inziens niet van toepassing op de situatie zoals door mij aangegeven.
Ter verduidelijking hieronder nog even de situatie door mij gewenst en de situatie door jou geschetst.
In situatie 1 zie je dat de blauwe en rode lijn elkaar kruisen, dat is de kruising zoals ik hem wil gebruiken.
In situatie 2 zie je dat de blauwe en rode lijn op elkaar aansluiten, dat is de situatie die jij schetst daar worden de sporen in principe in 1 richting bereden.
In situatie 1 kruisen de sporen elkaar in verschillende richtingen.
De vraag is dus of dit op te lossen is met misschien op een andere manier de puntstukken aan te sluiten, misschien moet het diamant gedeelte als puntstuk gaan functioneren, ik heb eigenlijk geen idee, wie wel?
SL-E394F Peco 2.jpg
SL-E394F Peco 2.jpg (63.41 KiB) 1518 keer bekeken

m.v.g. Rien
M.v.g.
Rien

Marksintpancras
Site Admin

Beste Rien,

Afbeelding

Deze afbeelding is van de PECO E394F, de scheidingen die jij tekent in jouw schetst komen niet overeen met de wissel. De linker plaatje in mijn afbeelding zijn de losse stroom secties van de E394F.
De paarse en groene secties op deze afbeelding wil jij de ene keer rood en de andere keer blauw. Dat kan jij doormiddel van een dubbele relais schakeling bewerkstelligen. Zie de middelste en rechter afbeelding.

Mvg, Mark

Rien

Bericht door Rien »

OK Mark,

Ga ik proberen bij nader inzicht ziet het er wel logisch uit.
Bedankt

Mvg Rien
M.v.g.
Rien

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”