Welke ledbars gebruiken

Heuficus

Welke ledbars gebruiken

Bericht door Heuficus »

Beste modelspoorvrienden,

Net terug van mijn vakantie in Oostenrijk en daar (in Innsbruck) voor een schappelijk bedrag de railjet set van Hobbytrain weten te bemachtigen. Speelde al langer met het idee deze set aan te schaffen.

Een locomotief volgt nog. Duidelijk is al wel dat ik deze uitgerust wil hebben met sound, en de verlichting tussen locomotief en rijtuigen uitgeschakeld moet kunnen worden als de loc met het stammetje rijdt. Twijfel nog tussen de Fleischmann loc en hobbytrain loc. De hobbytrain loc (los) heeft sound en een next 18 decoder, maar niet de grijze schort tussen de draaistellen. De Fleischmann loc heeft deze wel, maar slechts een 6 polige nEM steller en volgens mij geen sound.

Nu echter maar focussen op de binnenverlichting. Ik twijfel nog over de kleur verlichting. Warm wit of toch de witte (halogeen kleurige) verlichting. Wat zouden jullie adviseren? Daarnaast wil ik de verlichting graag van een afstand aan en uit kunnen schakelen. Ben dus op zoek naar een led-bar met geïntegreerde functiedecoder. Zijn deze er ook specifiek voor N? H) kent ze wel, maar vraag me af of deze ook toegepast kunnen worden in een N-rijtuig. De componenten mogen niet te groot zijn i.v.m. het zicht door het rijtuig heen. Bovendien zou net fijn zijn als de LEDS mooi verdeeld zitten over de lengte van het rijtuig. De LEDs mogen niet te ver uit elkaar zitten.

Welke LED bars kan ik gebruiken?

Groet
Pascal van den Heuvel

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ik zou de ledbars van Train-O-Matic adviseren, betaalbaar, flexibel en makkelijk in te bouwen.

https://www.dtswebshop.nl/nl/ombouw-ond ... n=0&max=50

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Heuficus

Bericht door Heuficus »

Ik kom mogelijk komende woensdag naar Ermelo. Dan bespreken we het.

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”