Leuk toch! Waar heb jij deze info vandaan, Ben? Ik kon het nergens vinden en heb mijn antwoorden geformuleerd naar wat ik vond.
Ik overweeg ook om MTB's te gaan gebruiken.
Ruud, waarvoor zou je deze constructie willen gebruiken? In mijn beleving ga je dan een wisselmotor als schakelaar gebruiken voor een andere wisselmotor en kun je de één niet meer gebruiken voor het polariseren van een puntstuk. Ergens mis ik iets
MTB wisselaandrijvingen
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
-
Ben Spoorman
Hopelijk ga ik nu niet iets doms vragen, maar als dit zo kan, gebruik ik van de MTB MP4 maar 1 AUX of beide om het puntstuk te polariseren?
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
-
Ruud Muste
Cor, als je een puntstuk wil schakelen en een tweede wisselmotor moet je een MTB gebruiken met 2 aux contacten, 1 voor het puntstuk en 2 zoals Ben heeft getekend.
Groet Ruud.
Groet Ruud.
Onderzoek alles en behoud het goede!!!
Hans, allereerst aan jou een excuus voor de onjuiste uitleg van mij. Ik dacht te weten hoe de schakeling van de MTB's werkten, maar zoals hier wel duidelijk werd, dus niet. Life is a bitch sometimes.
Voor mij leidt het weer tot meer vragen. Eerst maar eens er weer goed induiken.
Voor mij leidt het weer tot meer vragen. Eerst maar eens er weer goed induiken.
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Wel een praktisch puntje ....
De 2e MTB gaat vertraagd in actie komen. Namelijk als de eerste halverweg is en dan de uitgangen omzet zoals bedoeld voor puntstukken.
Dat betekend dat je schakeltijd met 50% verlengd wordt.
Ik verwacht er geen issues mee maar het is wel even een dingetje om te onthouden.
De 2e MTB gaat vertraagd in actie komen. Namelijk als de eerste halverweg is en dan de uitgangen omzet zoals bedoeld voor puntstukken.
Dat betekend dat je schakeltijd met 50% verlengd wordt.
Ik verwacht er geen issues mee maar het is wel even een dingetje om te onthouden.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales.
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088 en DCCNext.
https://hugo.vanderkooij.org/modelspoor/